Iranian Agriculture News Agency

نمایش «لوتوس» در بخش رقابتی جشنواره «لوس‌آنجلس»

فیلم مستند «لوتوس» به کارگردانی «محمدرضا وطن‌دوست» در سومین حضور بین‌المللی خود، در بخش رقابتی جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «لوس‌آنجلس» آمریکا به نمایش درمی‌آید و در صورت برنده شدن، ورودی جایزه اسکار ۲۰۱۹ را کسب خواهد کرد.

نمایش «لوتوس» در بخش رقابتی جشنواره «لوس‌آنجلس»

 

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مستند «لوتوس» تنها نماینده سینمای مستند ایران در بیست و چهارمین دوره‌ی جشنواره بین‌المللی فیلم لوس‌آنجلس LA Film Festival است که از تاریخ ۲۰ تا ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۸ برابر با ۲۹ شهریور تا ۶ مهرماه ۹۷ برگزار می‌شود.

برنامه‌ی نمایش این فیلم برای دو نوبت و در روزهای یکم و دوم مهرماه پیش‌بینی شده است.

جشنواره بین‌المللی فیلم لوس‌آنجلس از جشنواره‎‌های مهم و بزرگ سینمایی آمریکا و یک پلتفرم برتر برای آثار جدید از داستان‌پردازان مستقل، نوظهور و امیدوارانه با صداهای منحصر به فرد و نوآورانه است که توسط "نهاد سینمای مستقل" برپا می‌شود.

جنیفر کوچیز مدیر جشنواره لوس‌آنجلس در این ارتباط می‌گوید: هدف ما یافتن صداهای جدید و تازه از جغرافیا و فرهنگ مختلف و خاص است.

پیش از این «لوتوس» در اولین حضور بین‌المللی خود در بخش رقابتی جشنواره‌ مستند «شفیلد» انگلستان و در دومین حضور جهانی‌اش در بخش رقابتی جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «سروینو» ایتالیا به نمایش درآمد.

این فیلم در اولین نمایش ملی خود نیز در سه بخش رقابتی یازدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» حضور داشت و تندیس فیروزه‌ای ویژه‌ی هیات داوران برای بهترین فیلم در بخش مسابقه بین‌الملل این جشنواره را دریافت کرد. در دهمین جشن مستقل سینمای مستند هم کاندیدای بهترین فیلم و بهترین کارگردانی بود و تندیس شیر سنگی بهترین فیلم را دریافت کرد و همچنین کاندیدای بهترین کارگردانی در بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران نیز بود.

در این مستند داستانی، زندگی پیرزنی را می‌بینیم که ۱۲ سال در انتظار مجوز ورود به جزیره نشسته است تا به دیدار تنها ساکن آن برود...

عوامل تولید مستند «لوتوس» عبارتند از: نویسنده، فیلمبردار، تدوینگر و کارگردان: محمدرضا وطن‌دوست؛ دستیار کارگردان و تصویر: علی طالبی؛ صدابردار و طراح صدا: حسن مهدوی؛ تدوین صدا: شاهین خاکپور؛ گوینده متن: ربابه بخشی‌درمی؛ موسیقی: محمدرضا اسحاقی؛ تصویر هوایی: محمود حق‌بیان؛ هماهنگی رنگ تصاویر: علیرضا احمدی؛ امور فنی تصویر: سروش امیرآبادی؛ دستیار تدوین: علی وفایی، نورالله فتاحی؛ مدیر تدارکات: سعدالله ولایتی؛ مدیر تولید: محسن پویانفر؛ دستیار تهیه: سارا معیری؛ تهیه‌کننده: محمدرضا وطن‌دوست؛ تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی؛ با حمایت شهرداری ساری و مشارکت حوزه هنری مازندران؛ مجری طرح: موسسه فرهنگی و هنری «خانه فیلم وطن‌دوست»

محمدرضا وطن‌دوست نویسنده، کارگردان، تهیه‌کننده و مدرس سینماست که با فیلم سینمایی «وقتی لیموها زرد شدند»، فیلم مستند تجربی «ننا»، «در دامان سرخ کوه»، «ذوالجناح، روز پنجاه هزار سال» و «لوتوس» برنده بیش از ۶۰ جایزه ملی و بین‌المللی از قبیل: جایزه بهترین فیلم اول از جشواره جهانی فیلم مونترال کانادا، کاندیدای بهترین فیلم از جشنواره بین‌المللی فیلم سائوپائولو برزیل، کاندیدای Arri-Zeiss-Awards برای بهترین فیلم و کاندیدای CineVision Award برای بهترین فیلم اول از جشنواره بین‌المللی فیلم مونیخ آلمان، کاندیدای بهترین فیلم از جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای چین، جایزه ویژه هیئت داوران از جشنواره بین‌المللی فیلم آوانکای پرتغال، جایزه بهترین کارگردانی جشنواره بین‌المللی فیلم تیرانای آلبانی، جایزه بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی Earth Vision توکیو، تندیس فیروزه‌ای سینماحقیقت، شیر سنگی خانه سینما و... شده است.

جشنواره بین‌المللی فیلم لوس‌آنجلس از تاریخ ۲۰ تا ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۸ (‌۲۹ شهریور تا ۶ مهر ۹۷) در کالیفرنیا آمریکا برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید