Iranian Agriculture News Agency

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران:

شهرداری خانه نیما را می‌خرد

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از تصمیم خرید خانه «نیما یوشیج » خبر داد و گفت: برای خریداری این بنای تاریخی چهار میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

شهرداری خانه نیما را می‌خرد

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری تهران، ولی الله شجاع پوریان شب گذشته در مراسم یادبود جلال آل احمد که در موزه سیمین و جلال برگزار شد گفت: در این دوره مدیریت شهری ، مرمت و بازسازی اماکن فرهنگی بیشتر مورد توجه است چرا که سازه‌های سیمانی جدید، جان پایتخت را رنج می‌دهد. 

به گفته او، یکی از برنامه ها و رویکرد این معاونت، ایجاد و تشکیل خانه مشاهیر خواهد بود که در این خصوص در نظر داریم تا با اعتبار مالی، پاتوق فرهنگی را با محوریت خانه سیمین ، جلال و خانه نیما ایجاد و اجرایی کنیم. در نظر داریم تا با کارهای مطالعاتی گام های بزرگی را در پایتخت برداریم.

در ادامه این مراسم، محمدجواد حق شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با ابیان اینکه خانه سیمین و جلال بسیار ارزشمند است گفت: در این بنای تاریخی مشاهیر ادبیات ایران توانستند اشعار قطعات، رمان و نوشته های زیادی با خون دل تهیه کنند.این خانه از لحاظ مصالح با خانه های اطراف تفاوتی ندارد بلکه آن چیزی که باعث تفاوت این بنا نسبت به سایر بناها شده روح این زوج نویسنده است که در آن سالهای زندگی می کردند.

او افزود: در نظر داریم با رفت و آمدهای اصحاب سینما، تئاتر، هنر و اهل قلم به این خانه، این تفکر را زنده نگه داریم چرا که چشم یاری ما همین قلم های هنرمندان بوده تا اندیشه های خود را ثبت کنند.

عضو شورای شهر تهران بابیان اینکه در یک سال اخیر شاهد کاهش 25 درصدی بودجه فرهنگی و اجتماعی شورا و شهرداری بوده ایم خاطر نشان کرد: به علت بدهی ها شاهد کاهش اعتبارات هستیم که این موضوع مباحث فرهنگی و اجتماعی جامعه را تحت تاثیر قرار داده است.در زمان حاضر بودجه سالانه درنظرگرفته شده شهرداری 17 هزار میلیارد تومان است که تاپایان سال تنها 14 هزار میلیارد تومان آن محقق خواهد شد.با این اعتبار تنها حقوق پرسنل و طرح های نیمه تمام عمرانی بالای 90 درصد درسطح شهر به نتیجه نهایی خواهد رسید. در شرایط کنونی بدهی شهرداری تهران از مدیریت قبلی، 55 هزار میلیارد تومان است که می بایست به حال شهر بیشتر توجه کرد.

حق شناس به برنامه های فرهنگی شورا شهر تهران اشاره کرد و افزود: در یک سال اخیر توانستیم گذر کتاب را از میدان انقلاب تا چهار راه ولیعصر و از هفت تیر تا حافظ را برای دوستاران کتاب برگزار کنیم. همچنین در نظر داریم در مسیر خیابان ویلا گذر صنایع دستی و در پهنه فرهنگی رودکی( 2 مرکز اصلی تئاتر شهر و وحدت)را برای شهروندان احیا کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید