Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر کشاورزی:

تولید گندم، جو، شکر و دانه‌های روغنی افزایش یافت

ایانا-کشاورزی: برنامه بعدی وزارت جهاد کشاورزی افزایش هر چه بیشتر از ظرفیت‌های دیم برای غلات، حبوبات، علوفه و دانه‌های روغنی است.

تولید گندم، جو، شکر و دانه‌های روغنی افزایش یافت

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی از افزایش تولید گندم، جو، شکر و دانه‌های روغنی خبر داد.

به گزارش ایانا، عباس کشاورز در حاشیه همایش کشت در سال 97-98 با تاکید بر حفظ خودکفایی گندم در سال زراعی پیش رو، در جمع خبرنگاران اعلام کرد که در تولید گندم، جو، دانه‌های روغنی و شکر افزایش تولید داشته ایم و دلیل کم بودن کالا، بازار است نه تدارکات و تولید. 

او با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی هر ساله برنامه کشت منطقه‌ای تنظیم و ابلاغ می‌کند، گفت: کشت شکر به علت محدودیت آب در پاییز انجام می‌شود. همچنین برنامه بعدی وزارت جهاد کشاورزی افزایش هر چه بیشتر از ظرفیت‌های دیم برای غلات، حبوبات، علوفه و دانه‌های روغنی است.

کشاورز با اشاره به اینکه در مناطق جنوبی، استانداری‌ها ورود کرده‌اند و تلاش می‌کنند تولید محصولاتی مثل پیاز، گوجه‌فرنگی، هندوانه، بادمجان و سبزیجات در حد نیاز بازار تولید شود، توضیح داد: تلاش می‌شود نه مازاد تولید و ارزان شدن محصولات برای کشاورزان اتفاق بیفتد و نه کمبودی در بازار ایجاد شود، به همین دلیل قرار است، تولید به اندازه نیاز بازار صورت بگیرد.

معاون امور زراعت در وزارت کشاورزی تاکید کرد که بر همین اساس، در حال حاضر کود، بذر و آفت‌کش‌ها به اندازه کافی تدارک دیده شده است.

او درباره خودکفایی در تولید گندم هم گفت: پیش‌بینی می‌کردیم ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم تولید کنیم و به همین میزان هم انجام شده است. نیازی به واردات گندم نداریم و درصورت مازاد، صادرات هم خواهیم داشت. پیش بینی این است که دو میلیون و ۷۰ هزار هکتار گندم آبی، سه میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار گندم دیمی، ۷۰۰ هزار هکتار جو آبی، ۹۰۰ هزار هکتار جو دیم و ۱۷ هزار هکتار چغندر پاییزه کشت شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه از آغاز جلسات شورای اقتصاد از هفته گذشته خبر داد و گفت: احتمالا تا ابتدای پاییز قیمت تضمینی گندم اعلام می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید