Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی در همایش کشت سال 97-98:

حل مهمترین مشکل بخش کشاورزی با ایجاد خزانه نشا

ایانا-کشاورزی: تولید نشا و پرهیز از کاشت مستقیم، علاوه بر کشت گلخانه‌ای توانسته در کاهش مصرف آب موثر باشد. مدیران باید با حمایت، شناسایی و دقت بهره‌برداران را برای استفاده ار دانش روز حمایت کنند. باید کسانی را که دانش این کار را دارند به کشاورزان پیوند دهند ومعرفی کنند.

حل مهمترین مشکل بخش کشاورزی با ایجاد خزانه نشا

آب مهمترین مساله کشاورزی است که بخشی از این مشکل و مساله  با ایجاد خزانه نشا حل شده است.

به گزارش ایانا، وزیر جهاد کشاورزی امروز در ششمین گردهمایی سراسری کشت محصولات زراعی سال 98 – 97 با اشاره به اینکه طرح تغییر الگوی کشت برای صرفه‌جویی و افزایش بهره‌وری آب انجام شده است، گفت: طرح تغییر الگوی کشت برای صرفه‌جویی در مصرف آب بخش کشاورزی انجام شده است. این اتفاق در محصولات مهم مانند چغندر قند با توجه به میزان مصرف آب و اهمیت کشت چغندر قند بسیار سریع اتفاق افتاد و بسیار مثبت بود.

محمود حجتی توضیح داد: کاهش مصرف آب نقش مهمی در کاهش هزینه‌های تولید دارد. برای این منظور باید همه مدیران بتوانند هم دانش و هم سرعت را به بخش کشت و بهره‌برداران کشاورزی منتقل کنند.

او در مورد مراحل بعدی برای صرفه‌جویی در مصرف آب گفت: تولید نشا و پرهیز از کاشت مستقیم، علاوه بر کشت گلخانه‌ای توانسته در کاهش مصرف آب موثر باشد. مدیران باید با حمایت، شناسایی و دقت بهره‌برداران را برای استفاده ار دانش روز حمایت کنند. باید کسانی را که دانش این کار را دارند به کشاورزان پیوند دهند ومعرفی کنند.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: یکی از مباحث دیگر در مورد صرفه‌جویی آب، مکانیزاسیون کشاورزی بود که این موضوع هم با توجه به شرایط، در حال آموزش و حل شدن است. تا پیش از این مکانیزاسیون یک قله دست نیافتنی به نظر می‌رسید اما حالا که این کار انجام شده باید سرعت بیشتری به آن داد.

او اضافه کرد: سرعت ما با پیشرفت فناوری در بخش کشاورزی هماهنگ نیست و باید سرعت بیشتری به استفاده از فناوری و نوآوری‌های موجود انجام شود. باید توسعه را به معنا و مفهوم واقعی کلمه اجرا کرد و هماهنگ بود. در ضمن باید از فناوری‌هایی که برای جلوگیری از تبخیر بیشتر آب در مزارع کشاورزی بهره برد که بخشی از گلخانه است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید