Iranian Agriculture News Agency

قائم مقام رئیس صدا و سیما در اختتامیه همایش پیرغلامان و خادمان حسینی:

شما مسلمانان باید در برابر ظالمان و ستمگران ایستادگی کنید

قائم مقام رئیس صدا و سیما در آیین اختتامیه شانزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی که در خرم اباد برگزار شد گفت: امروز کشور و ملت به انواع گرفتاری ها و آزمایش‌ها مبتلاست و برای عبور از بحران ها و بلاهای کشور باید به مکتب عاشورا پناه ببریم و سعادت دنیا و آخرت ما در گرو پیروی از نهضت عاشوراست.

 شما مسلمانان باید در برابر ظالمان و ستمگران ایستادگی کنید
 
به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی صدا و سیما، حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم با بیان اینکه پیرغلام حسینی عنوان زیبایی است که با حرمت و حریمش، صفای دل و معنویت باطن ایجاد می کند، خاطرنشان کرد: شما پرچم‌داران، طلیعه داران و سنگربان طلیعه مقدس حضرت حسین(ع) هستید و حضور شما دوام حرکت عاشورایی را همچنان موثر و پایدار نگه داشته است.
او با تاکید بر اینکه هر وقت از هر زاوبه ای به بحر عظیم و اقیانوس بیکران و فرهنگ غنی عاشورا نگاه می کنیم ناگفته‌های فراوانی در آن وجود دارد تصریح کرد: باید همچنان حماسه عاشورا را نقل کرد و از آن درس و پند گرفت چرا که همه روزها عاشورا و همه زمین ها کربلاست.
 حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم به بخشی از بیانات شهید مطهری در کتاب حماسه حسینی اشاره کرد و افزود: حسین علیه‌السلام چه از نظر قدرت و قوت حماسه، سرود انسانیت است. در حماسه عاشورا انواع خصلت های والای انسانی مانند صبر، کرامت، عزت نفس، آزادیخواهی، صداقت و حفظ آرامش روانی در سخت ترین شرایط در برابر انواع زشتی ها، قضاوت ها و بی رحمی ها قرار گرفته است. 
قائم مقام رئیس رسانه ملی تاکید کرد: حسین علیه السلام از آغاز تا همیشه تاریخ، سرود انسانیت است و اساسا هر آنچه را که حضرت از آغاز نهضت خود بیان فرموده اند  حول انسانیت و ارزش های انسانی متمرکز شده است.
 حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم با اشاره به ابنکه حسین علیه السلام سرود انسانیت برای همه ظالمان، متکاثران و فزون خواهان عالم است گفت: در شرایط امروز و در قرن بیست و یکم متاسفانه به این شرایط گرفتار شدیم که حاکمان ابرقدرت نه تنها دین ندارند، بلکه آزاد مرد هم نیستند. 
او با بیان اینکه فریاد عاشورا امروز در جهان طنین افکن شده است تاکید کرد: امروز سردمداران قرن بیست و یکم به بهانه‌های واهی به مردم مظلوم جهان و کشورهای اسلامی مانند یمن، عراق، سوریه، میانمار، نیجریه، افغانستان و فلسطین حمله می‌کنند و مردم به ناحق کشته می‌شوند.
موسوی مقدم خطاب به سران کشورهای ابرقدرت گفت: اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید و به کودکان مظلوم و بی دفاع رحم کنید؛ چرا موشک هایتان بر سر کودکان، بیمارستان ها و مدارس فرود می آید.
او با تاکید بر اینکه حسین بن علی به مظلومان عالم سرود انسانیت آموخت تصریح کرد: شما مسلمانان باید در برابر ظالمان و ستمگران ایستادگی کنید و ثبات قدم داشته باشید و حسین بن علی را الگوی خود قرار دهید چرا که فریاد حسین بن علی(ع) هم اکنون هم بلند است و این فریاد انسانیت است.
 حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم با اشاره به اینکه حکام امروز دنیا، از حقوق بشر سخن می گویند ولی حقوق اولیه انسان ها را زیر پا گذاشته و آنها را به مسلخ می برند گفت: حسین‌(ع) سرود انسانیت را به پیروانش گوشزد کرده و می گوید که دین واقعی را برگزینید که سعادت دنیا و آخرت شما در آن خواهد بود و بدانید که حرمت و شرف شما در گرو احترام به دین و باورمندی آن است.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید