Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

تدابیر لازم برای ذخایر محصولات پروتئینی اندیشیده شده است

ایانا-کشاورزی: در حال حاضر که در شهریور هستیم، بیش از ۱۹۰ هزارتن گوشت مرغ تولید شده و نوساناتی که طی روزهای گذشته در قیمت‌ها وجود داشته، بیشتر به دلیل هیجانات بازار بوده نه تغییر در میزان عرضه و تقاضا یا تولید.

تدابیر لازم برای ذخایر محصولات پروتئینی اندیشیده شده است

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، از تدابیر لازم برای ذخایر محصولات پروتئینی برای تمام سال خبر داد.

به گزارش ایانا، مرتضی رضایی در مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و آبزیان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تدابیر لازم برای تامین محصولات پروتئینی در ماه محرم اندیشیده شده، یادآوری کرد که برای تامین محصولات پروتئینی در تمام سال پیش‌بینی‌های تولید انجام شده است.

او با اشاره به اینکه ایران هفتمین تولیدکننده گوشت مرغ در جهان است، گفت: سرانه مصرف مرغ در کشور بیش از ۲۹ کیلوگرم است. در حال حاضر که در شهریور هستیم، بیش از ۱۹۰ هزارتن گوشت مرغ تولید شده و نوساناتی که طی روزهای گذشته در قیمت‌ها وجود داشته، بیشتر به دلیل هیجانات بازار بوده نه تغییر در میزان عرضه و تقاضا یا تولید.

رضایی با یادآوری اینکه در زمینه نوسانات قیمت شیر و محصولات لبنی در بازار نیز تغییراتی که رخ داده تماما ناشی از شیرخام نبوده، توضیح داد: همه این محصولات در حد کافی و حتی به اندازه مازاد وجود دارد و امکان صادرات آنها هم فراهم است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره محدودیت‌هایی که ممکن است در ایام محرم برای عرضه گوشت قرمز داخلی به وجود بیاید، در باره برنامه‌های تنظیم بازار گوشت قرمز در این ایام گفت: در ایام محرم، عرضه گوشت گوساله منجمد و گوشت گرم گوسفندی وارداتی در کنار محصولات داخلی انجام خواهد شد. برای کنترل بازار داخل فعلا صادرات دام پرواری که تولیدکننده گوشت است، ممنوع شده البته این سیاست کلان دولت نیست و برای ثبات قیمت ها این کار انجام شده اما صادرات گاو شیری و دام های دیگر برقرار است.

او تاکید کرد که گوشت گوساله منجمد وارداتی کیلویی ۲۹ هزارتومان و گوشت گوسفندی وارداتی شقه یا نیم شقه ۳۵ هزارتومان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید