Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران:

کاهش 35 درصدی حجم آب‌های سطحی کشور

ایانا- اقتصاد: سال گذشته حجم آب‌های سطحی کشور 32 میلیارد مترمکعب بود، امسال حجم این آب‌ها به 25 میلیارد مترمکعب و معادل 35 درصد کاهش یافته است.

کاهش 35 درصدی حجم آب‌های سطحی کشور

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه سال گذشته حجم آب‌های سطحی کشور 32 میلیارد مترمکعب بود، گفت: امسال حجم این آب‌ها به 25 میلیارد مترمکعب و معادل 35 درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، محمد حاج رسولی‌ها در نشست وزیر نیرو با استاندار، نمایندگان مردم کردستان در مجلس و شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق کردستان با بیان این مطلب افزود: این شرایط در حالی است که حجم آب‌های سطحی کشور در دهه 70، حدود 80 میلیارد مترمکعب بود.

او با بیان اینکه طی سال‌های اخیر با تغییرات اقلیمی شدیدی مواجه شده‌ایم، ادامه داد: تلاش می‌کنیم بخشی از آب شرب مورد نیاز شهرها و روستاهای کشور را از محل آب‌های سطحی موجود تامین و به شبکه فعلی متصل کنیم.

حاج رسولی‌ها با اشاره به اینکه در استان کردستان عقب ماندگی‌هایی در حوزه منابع آبی وجود دارد، تاکید کرد: قرار است سهم تخصیص کردستان از سه حوزه آبریز دریاچه ارومیه، سفیدرود و آب‌های مرزی بازنگری و افزایش یابد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید