Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس اعلام کرد:

تدوین بخش عمده‌ای از استراتژی‌های امنیت غذایی با اتکا به بانک کشاورزی

افزایش ۴۰ درصدی منابع بانک کشاورزی در سال گذشته

عملکرد مثبت بانک کشاورزی در تحقق اشتغال‌زایی، بهبود معیشت و امنیت غذایی جامعه.

تدوین بخش عمده‌ای از استراتژی‌های امنیت غذایی با اتکا به بانک کشاورزی

مدیرعامل بانک کشاورزی، افزایش 40 درصدی منابع بانک کشاورزی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایانا در شیراز، روح اله خدارحمی در مراسم معارفه مدیر عامل بانک کشاورزی فارس گفت: در  حال حاضر جزو 4 بانک برتر کشور هستیم و بایستی با انسجام ، همدلی و کوشش بیشتر برای ارتقای این جایگاه تلاش کنیم.

خدارحمی، با اشاره به پیشینه درخشان ٨٥ ساله بانک کشاورزی، تاریخچه و قدمت این بانک، یکی از افتخارات بانک کشاورزی را حمایت مالی از طرح‌های تولیدی دانست و اظهار کرد: بانک کشاورزی همواره تلاش می‌کند به درخواست مشتریان  برای تامین مالی طرح‌ها جواب مثبت دهد.

خدارحمی با اشاره به عملکرد برتر بانک در طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری و اثرات مثبت تحقق این طرح در اشتغال‌زایی، بهبود معیشت و امنیت غذایی جامعه، خواستار تسریع در پرداخت این تسهیلات کم بهره به واجدان شرایط شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس در این مراسم، با اشاره به این‌که کشاورزی این استان از دیر باز رتبه اول کشوری را داشته، گفت:  در حال حاضر نیز علی‌رغم کمبود آب، رتبه دوم تولید محصولات مختلف مربوط به استان فارس است و این استان با تولید بیش از 10 میلیون تن محصولات مختلف کماکان نقش اساسی را در کشور برعهده دارد.

محمد مهدی قاسمی در این مراسم افزود: علاوه بر خشکسالی، چالش‌های مختلفی در استان فارس گریبانگیر بخش کشاورزی بوده که یکی از مشکلات اساسی خرده مالکی و تعدد بهره‌برداران است و در کنار این مسائل فضای کسب و کاری به لحاظ اشتغال و معیشت به کشاورزی وابسته است.

این مقام مسئول وابستگی اشتغال به کشاورزی را از یک منظر حسن دانست ولی پاسخگویی به این همه اشتغال را کار سختی برشمرد و تصریح کرد: کمبود سرمایه به خصوص سرمایه ارزان قیمت در این بخش شاید یکی از چالش‌های اساسی باشد، چرا که در طول سالیان سال متمادی نگاه کلان به کشاورزی نشد و اعتبارات متناسب با ظرفیت بخش کشاورزی اختصاص داده نشد.

او افزود: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید با تعامل بسیارخوب بانک کشاورزی، خطوط اعتباری مختلفی از طرف بانک به بخش کشاورزی اختصاص داده شد و توجه ویژه‌ای از سوی دولت به بدهکاری‌ها و افزایش سرمایه بانک کشاورزی شد که نیاز به تقدیر و تشکر دارد،  اما کماکان با توجه به فضای کسب و کار و این‌که بانک کشاورزی یک بانک تخصصی و مهم‌ترین منبع تامین‌کننده سرمایه در بخش کشاورزی است، انتطار می‌رود که همگان در جهت ارتقای سرمایه‌های ارزان قیمت تلاش کنیم.

قاسمی بااشاره به اقدامات خوب بانک کشاورزی در ارتباط با سرمایه‌های ارزان قیمت، اظهار داشت: در اعطای تسهیلات ارزان قیمت به آبیاری تحت فشار در جهت مقابله با چالش خشکسالی کشور، فارس مقام اول در بین بانک‌های کشاورزی کشور را داشته که جا دارد از همه دست اندرکاران تشکر کنیم.

قاسمی تصریح کرد: کماکان بخش عمده‌ای از استراتژی‌های تدوین شده در جهادکشاورزی با اتکا به نقش تسهیل‌گری بانک در اختصاص سرمایه بوده و از آن جمله استراتژی احداث 7 هزار گلخانه است که جهت تحقق این امر و سایر برنامه‌ها با توجه به شرایط خاص حاکم بر جامعه باید روند اجرای فرآیندها اصلاح و تسریع شود و انتظار داریم اختیارت شعب و سرپرستی استان افزایش پیدا کند.

رییس سازمان جهادکشاورزی فارس با تشکر از زحمات مدیر سابق شعب بانک کشاورزی، گفت: منصور بیگی تعامل خوب با بخش کشاورزی داشته و با روی گشاده تمام پیشنهادات و انتقادات پذیرفته و اقدامات بسیار خوبی را اتجام دادند، اکنون انتطار می‌رود مدیر جدید با توجه به شروع فصل کشت و این‌که کشاورزان درآمد خوبی در سال گذشته نداشتند،گشایش ویژه در تسهیلات سلف به خصوص در محصولاتی مثل کلزا که استراتژی کشور است، داشته باشند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید