Iranian Agriculture News Agency

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار ایران در جریان آنفولانزای فوق حاد پرندگان سال گذشته:

70 درصد مرغ‌های معدوم شده جایگزین شدند

تمامی خسارت مرغداری‌ها پرداخت شد

ایانا-کشاورزی: تا اواخر مردادماه تمامی این خسارات‌ها به مرغداری‌هایی که سال گذشته در جریان آنفولانزای فوق حاد پرندگان آسیب دیده اند، پرداخت شده است.

70 درصد مرغ‌های معدوم شده جایگزین شدند

سال گذشته آنفولانزای فوق حاد پرندگان باعث معدوم سازی بالغ بر 24 میلیون و 700 هزار قطعه مرغ تخم گذار در مرغداری‌های کشور  شد و با شروع فصل پاییز که میزان مصارف تخم مرغ به دلیل تولید بیشتر کیک و شیرینی و صبحانه‌های گرم افزایش می‌یابد، امکان کمبود عرضه وجود خواهد داشت.

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه کشاورزی ایانا، با اشاره به مرغ‌های تخم گذار معدوم شده در سال گذشته و جایگزین‌سازی آنها گفت: تولیدات فعلی تخم مرغ در کشور سر‌به‌سر است و امکان کمبود با شروع فصل جدید وجود دارد.

فرزاد طلاکش با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود با آغاز فصل پاییز مرغداری‌ها درگیر بیماری آنفولانزا شوند، افزود: امکان کمبود و یا افزایش قیمت تخم مرغ با درگیری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در واحدهای مرغداری‌ها وجود دارد.

او با بیان اینکه تاکنون 40 درصد از 24 میلیون و 700 هزار قطعه مرغ تخم گذار که معدوم شدند، جایگزین شده‌اند، افزود: این 40 درصد در واقع تولیدات جدید هستند که جایگزین شده‌اند و در واقع به صورت کلی 70 درصد جایگزینی صورت گرفته است.

طلاکش در باره پرداخت خسارت به مرغداری‌ها هم گفت: تا اواخر مردادماه تمامی این خسارات‌ها به مرغداری‌هایی که سال گذشته در جریان آنفولانزای فوق حاد پرندگان آسیب دیده اند، پرداخت شده است.

او با بیان اینکه در سال جاری نیز مرغداری‌ها دچار ضرر و زیان شده‌اند، افزود: البته خسارت این مرغداری‌ها تاکنون پرداخت نشده است.

طلاکش با تاکید به اینکه تاکنون 2 میلیون 200هزار مرغ تخم‌گذار و بومی معدوم شده‌اند‌، افزود: امید می‌رود خسارت این مرغداری‌ها نیز به زودی پرداخت شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید