Iranian Agriculture News Agency

رایزن فرهنگی ایران در روسیه:

جوهره سینمای ایران احترام به انسانیت است

قهرمان سلیمانی، جوهره سینمای ایران را احترام به انسانیت دانست که نقطه مقابل سینمای هالیوود مبنی بر خشونت و ناهنجاری است.

جوهره سینمای ایران احترام به انسانیت است
 
  به گزارش ایانا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با آیین افتتاحیه فیلم‌های ایرانی در روسیه در چهارچوب برگزاری هفته فرهنگی ایران در مسکو، قهرمان سلیمانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه با سرگی مالیشوف، رییس دانشگاه سینمایی وگیک دیدار و گفت‌وگو کرد.
سلیمانی در سخنانی با اشاره به وجود اشتراکات فرهنگی بین دو کشور، گفت: ایران و روسیه همسایگان یکدیگرند و باید همکاری‌های فراوانی نیز داشته باشند.
رایزن فرهنگی کشورمان به نزدیکی هر چه بیشتر ایران و روسیه در سال‌های اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: جریانات فرهنگی جزء لاینفک این ارتباطات هستند و ما می‌توانم آینده روشنی در این راه داشته باشیم.
وی در ادامه به سینما به عنوان موضوع خاص اشاره کرد و جوهره سینمای ایران را احترام به انسانیت که نقطه مقابل سینمای هالیوود مبنی بر خشونت و ناهنجاری است، دانست و گفت: اکنون در ایران ژانرهای سینمایی جریان دارد که در گذشته وجود نداشته است.
سلیمانی به حضور نرگس آبیار و پانته‌آ پناهی‌ها کارگردان و بازیگر فیلم نفس در مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی ایران در روسیه اشاره کرد و ضمن ابراز خرسندی از حضور هنرمندان سینمای ایران در روسیه، از فیلم دیگر آبیار یعنی شیار ١٤٣ به عنوان اثری یاد کرد که موضوع آن درد مشترکی برای تمام ایرانیان است که با تمام وجود حسش کرده‌‎اند.
بنابر اعلام این خبر، هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، از روز دوشنبه (١٢ شهریورماه) به مدت یک هفته به همت رایزنی فرهنگی ایران در روسیه و با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت فرهنگ روسیه و با هماهنگی سفارت ایران در این کشور، در شهرهای مسکو و اوفا در حال برگزاری است.
در طول برگزاری هفته ایران در روسیه، برنامه‌های متنوعی توسط گروه‌های موسیقی و هنرمندان فعال در زمینه صنایع دستی، قهوه خانه و سفره خانه سنتی، نقالی و کتاب آرایی برگزار می‌شود و محصولات ایرانی به نمایش در خواهند آمد

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید