Iranian Agriculture News Agency

نوبخت در صحن مجلس خبر داد/

جلسه فوق‌العاده ستاد اقتصادی دولت برای بررسی ۵ بسته معیشتی

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه از جلسه فوق‌العاده امروز ستاد اقتصادی دولت برای بررسی ۵ بسته معیشتی خبر داد.

جلسه فوق‌العاده ستاد اقتصادی دولت برای بررسی ۵ بسته معیشتی

به گزارش ایانا به نقل از مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات طرح تأمین کالاهای اساسی، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در مخالفت با این طرح گفت: برای عبور از مشکلاتی که به اقتصاد کشور تحمیل‌شده است نیاز به سازوکارهای متفاوت از روال عادی داریم. به همین جهت مقام معظم رهبری تشکیل شورای هماهنگی قوا را ابلاغ فرمودند.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گفت: یکی از موضوعاتی که در شورا موردبررسی قرارگرفته حمایت از مصرف‌کنندگان، تولیدکنندگان، پیمانکاران و کارمندان و اتخاذ روش‌های جبرانی برای حمایت از آنان است.

نوبخت تأکید کرد: این شورا به سازمان برنامه‌وبودجه تکلیف کرده تا اقداماتی را انجام دهد و بسته‌های حمایتی تدوین کند که ما گزارش‌ها لازم را به کمیسیون های اقتصادی و برنامه‌وبودجه ارسال کردیم.

او افزود: غیر از برنامه ششم توسعه که برای شرایط عادی تدوین‌شده است، ۱۲ برنامه و ۵ بسته برای جبران هزینه‌های مردم تهیه‌کرده‌ایم.

نوبخت اظهار داشت: آخرین جلسه روز یکشنبه در دولت تشکیل شد و رئیس‌جمهور ایراداتی را به طرح گرفت و مقرر شد امروز بعدازظهر جلسه فوق‌العاده ستاد اقتصادی برگزارشده و ۵ بسته معیشتی موردبررسی قرار گیرد.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گفت: ۱۳ میلیارد دلار برای تأمین ۲۵ قلم کالای اساسی شامل دارو، نهاده‌های کشاورزی جهت حمایت از ۵ دهک در نظر گرفته‌شده است.

او خطاب به هیئت‌رئیسه مجلس گفت: حق بود از ما دعوت می‌کردید تا در این خصوص گزارش دهیم. نمایندگان در جریان این برنامه‌ها نیستند. ما در شورای هماهنگی این موضوعات را تشریح و بررسی کردیم.

نوبخت تأکید کرد: در صورت اجرای این طرح، یک تعداد کالاهای ترجیحی به تعدادی از مغازه‌ها داده می‌شود و از فردا به‌جای صف کشیدن جلوی صرافی‌ها، در مقابل مغازه‌ها صف‌های طویل تشکیل می‌شود و این منظره بدی را ایجاد می‌کند

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه ادامه داد: جلوی این فروشگاه‌ها عده‌ای پیت روغن و... می‌گذارند و به‌صورت آزاد به فروش می‌رسانند.

نوبخت خطاب به نمایندگان اظهار داشت: اجازه دهید طرح‌های ما طی روزهای آینده اجرایی شود، اگر خوب نبود مجلس می‌تواند طرح ارائه دهد. طرح مجلس موجب رانت و فساد خواهد بود.

در پایان نمایندگان با ۸۶ رأی موافق، ۹۸ رأی مخالف، ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر در مجلس کلیات این طرح را رد کردند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید