Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اعلام کرد:

اجرای طرح سایه‌بان در باغات

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری 50 هکتار سایه بان در باغات این استان نصب و اجرا شود .

اجرای طرح سایه‌بان در باغات

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین، فاطمه خمسه در نشست ستاد گلخانه‌های استان افزود: تاکنون 30 هکتار  درخواست احداث سایه‌بان در گلخانه‌های استان داده شده که پیش بینی می‌شود این میزان تا پایان سال به 50 هکتار افزایش یابد .

خمسه به لزوم  ایجاد تسهیلات لازم برای توسعه  سایه‌بان‌ها در باغات استان  اشاره و اظهار کرد: برای اجرای  سایه‌بان  در بخش  باغات  می‌توان اعتبارات خاصی در نظر گرفت  تا این گونه طرح‌ها با استقبال بهره‌برداران مواجه شود .

وی افزود : برای جلوگیری و گاهش  خسارت ناشی از حوادث غیر مترقبه ؛  بخش اعظمی از باغات انگور  تاکستان را می‌توان  به سایه‌بان تجهیز کرد .

خمسه با اشاره به این نکته که سایه‌بان نیز جزء طرح‌های گلخانه‌ای است یادآور شد: با اجرای و توسعه طرح  سایه‌بان می‌توان بخشی از سهمیه استان در اجرای گلخانه را جبران کرد .

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: اجرای این طرح ضمن صرفه جویی در مصرف آب و تولید محصول با کیفیت؛ خسارت محصولات کشاورزی را به حداقل می‌رساند.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین به طرح‌های توسعه شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای  استان اشاره و  اظهار کرد: پیش بینی  می‌شود تا پایان سال جاری مجوز  250 هکتار گلخانه توسط شرکت شهرک‌های کشاورزی  استان صادر شود .

خمسه به طرح مجتمع گلخانه‌ای نودهک اشاره و یاد آورشد:  فاز اول مجتمع نودهک  تاکستان در سطح 71 و نیم هکتار در حال اجرا است که از این میزان سطح  40 هکتار برای گلخانه در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود .

وی اضافه کرد: زیرساخت‌های لازم شامل برق ، آب و گاز نیز در این مجتمع در دست اجرا و تکمیل است .

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: یکی از کارهای خوب که در استان ما شروع شده؛ ایجاد شهرک گلخانه‌ای توسط بخش خصوصی است .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید