Iranian Agriculture News Agency

اختلاف نظر جدی مردم انگلیس درباره برگزیت

رویای اروپایی در انگلستان کابوس می‌شود؟

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که افکار عمومی مردم انگلیس هنوز درباره خروج این کشور از اتحادیه اروپا اختلاف نظر جدی دارند.

رویای اروپایی در انگلستان کابوس می‌شود؟

به گزارش رویترز، نتایج تازه‌‌ترین نظرسنجی که امروز چهارشنبه منتشر شده حاکی است که مردم انگلیس هنوز اختلاف نظر شدیدی درباره خروج از اتحادیه اروپا دارند.

بر اساس این گزارش، نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که میزان حمایت مردم انگلیس از ادامه عضویت در اتحادیه اروپا تنها کمی افزایش یافته است ولی درصد بالایی از مردم نسبت به نتیجه مذاکرات لندن و بروکسل به شدت ناامید هستند.

انگلیس می‌خواهد در 29 ماه مارس سال 2019 اتحادیه اروپا را ترک کند. این خروج باید از طریق یک توافق بین لندن و بروکسل که تا ماه اکتبر منعقد می شود تنظیم شود تا پارلمان ها فرصت رای گیری و ارزیابی این توافق را داشته باشند. اگر تا آن زمان هیچ توافقی شکل نگیرد انگلیس بدون توافق و به صورت نامنظم از این اتحادیه خارج می شود. چنین خروجی می تواند عواقب اقتصادی سخت و دشواری داشته باشد.

نظرسنجی جدید حاکی است که 59 درصد مردم انگلیس خواستار ادامه عضویت این کشور در اتحادیه اروپا هستند و 41 درصد از خروج از اتحادیه اروپا حمایت می کنند. این بالاترین میزان حمایت از باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا در 5 نظرسنجی انجام شده از سال 2016 میلادی توسط موسسه ناتسن بوده است.

دولت انگلیس برگزاری هرگونه همه پرسی دوم درباره برگزیت را رد کرده است. این نظرسنجی طی روزهای 7 ژوئن تا 8 جولای در بین 2048 نفر انجام شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید