Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خبر داد:

حدود 2 تن کود شیمیایی در میاندرورد توزیع شده است

مدیر جهادکشاورزی میاندورود از توزیع یک هزار و 835 تن کود شیمیایی از ابتدای سال تاکنون بین کشاورزان این شهرستان خبر داد.

 حدود 2 تن کود شیمیایی در میاندرورد توزیع شده است
به گزارش خبرگزاری ایانا از مازندران، سیدشبر موسوی از توزیع یک هزار و 835 تن کود شیمیایی از ابتدای سال تا کنون بین کشاورزان شهرستان میاندورود خبر داد و گفت: این مقدار کود شیمیایی توسط کارگزاری های مجاز در این شهرستان بین کشاورزان منطقه توزیع و بیشترین میزان را کود اوره با یک هزار و 240 تن و سوپرفسفات تریپل با 365 تن به خود اختصاص داد.

مدیر جهادکشاورزی میاندورود با بیان اینکه کاهش حاصلخیزی خاک یک از مهمترین مشکلات زمین های کشاورزی است، افزود: یکی از روش های بهبود این زمین ها، افزایش حاصلخیزی با استفاده از کودهای شیمیایی و آلی است.

این مقام مسوول خاطر نشان کرد: با آنکه کودهای شیمیایی، بهای ارزان، کاربرد سهل و آسان دارند، ولی کشاورزان از مصرف کودهای شیمیایی به صورت بی رویه خوداری کرده و سعی کنند، مصرف کودها را بر اساس آزمون خاک، برگ و میوه و مشاوره با کارشناسان کشاورزی انجام دهند.

موسوی از باغداران خواست، برای اخذ راهنمایی های لازم در بخش کشاورزی به کارشناسان پهنه مراکز خدمات جهاد کشاورزی و یا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

او با اشاره به اینکه برای افزایش تولید محصولات کشاورزی همزمان با حفظ منابع آب و خاک، می توان با مصرف بهینه کود، افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی را فراهم کرد،به کشاورزان به بهره برداران توصیه کرد، با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و کارگزاران مجاز، نسبت به تهیه کودهای مورد نیاز خود اقدام کنند.

 
 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید