Iranian Agriculture News Agency

برداشت 95 درصد از اراضی برنج گیلان

پیش‌بینی فراوری 750 هزار تن برنج سفید

میزان کشت در سال جاری 238 هزار هکتار بود که میزان کشت برنج در رقم هاشمی 170هزار هکتار، علی‌کاظمی 17 هزار هکتار و سایر آن نیز ارقام پرمحصول مانند خزر بوده است.

پیش‌بینی فراوری 750 هزار تن برنج سفید

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی استان گیلان با بیان اینکه95  درصد از اراضی برنج در گیلان برداشت شده است، گفت: در حدود 40درصد برنج کشور در گیلان تولید می‌شود.

لیلا بذرکار با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود مابقی برداشت تا 20 شهریور به اتمام برسد، به خبرنگار گروه کشاورزی ایانا، توضیح داد: مزارع باقی مانده 14 هزار هکتار از اراضی پرمحصول است که به علت بارندگی‌های اخیر برداشت این محصولات با تاخیر همراه شده است.

او با تاکید بر اینکه متوسط عملکرد در ارقام بومی 4 تن بوده است، گفت: میزان کشت در سال جاری 238 هزار هکتار بوده که میزان کشت برنج در رقم هاشمی  170هزار هکتار، علی‌کاظمی 17 هزار هکتار  و سایر آن نیز ارقام پرمحصول مانند خزر بوده است.

او ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود 750هزار تن برنج سفید تجاری در گیلان فرآوری شود.

بذرکار با تاکید به اینکه بارش باران قبل از برداشت سبب کاهش میزان راندمان تبدیل شده است، افزود: این موضوع سبب خواهد شد تا قیمت پایه این محصول در سال جاری افزایش یابد و به قیمت پایه  15هزار تومان در هرکیلو ارقام بومی برسد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید