Iranian Agriculture News Agency

بزرگداشت صدمین سالگرد تاسیس هنرستان هنرهای زیبا

بزرگداشت صدمین سالگرد تاسیس هنرستان هنرهای زیبا

نخستین جلسه هم اندیشی بزرگداشت صدمین سالگرد تاسیس هنرستان هنرهای زیبای  تهران برگزارشد .

به گزارش ایانا به نقل از  روابط عمومی معاونت امور هنری، نخستین جلسه هم اندیشی  بزرگداشت  صدمین سالگرد تاسیس هنرستان هنرهای زیبای تهران با حضور سید مجتبی حسینی؛ معاون امور هنری، محمد  اله یاری؛ مدیرکل دفترآموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری جمعی ازمدیران و هنرمندان فارغ التحصیل هنرستان برگزار شد.

حسینی دراین نشست با تاکید بر اهمیت و جایگاه هنرستان های هنرهای زیبا گفت: تاسیس هنرستان هنرهای زیبا در سال  1297  به عنوان اولین هنرستان  نه تنها در ایران بلکه در منطقه،  نشانه  فرهنگ، مدنیت وهنردوستی  این مرز بوم است. امسال یکصدمین  سال تاسیس این هنرستان  است،   وظیفه ما تکریم فضل و هنر است. مفتخریم با حضور و مساعدت استادان  بزرگ و صاحب نامی که  محصول این هنرستان هستند  برای معرفی بیشتر هنرستان هنرهای زیبا و دستاوردهای آن  این رویداد هنری را گرامی بداریم.

 سپس محمد  اله یاری؛ مدیرکل دفترآموزش وتوسعه فعالیت های فرهنگی وهنری گفت : معاونت هنری توجه ویژه ای به هنرستان های هنرهای زیبا  دارند  و تاکید  براین است که  چراغ هنرستان ها پرنور باشد. ما امسال قصد داریم  بزرگداشت  یکصدمین سال تاسیس  هنرستان هنرهای زیبا ی تهران و همچنین سال بعد هنرستان میرک تبریز را برگزار کنیم. در این حوزه اقداماتی انجام شده و مقدمات آن با تشکیل این جلسات با حضور استادان و هنرمندان بزرگوار آغاز شده است و تا اوایل  آذر ماه این جلسات به صورت مداوم  برگزار می شود و با کمک و همفکری به نتایج مهم دست  خواهیم یافت .

درادامه استادان و مدیران حاضر در جلسه دیدگاهها و نظرات خود را درباره تاریخچه تاسیس و نقش هنرستان های هنرهای زیبا، راههای پیشبرد آموزش هنر در این برهه و پیشنهادهایی برای اجرای جشن صدمین سال تاسیس این هنرستان بیان داشتند.

این جلسه باحضور  امیر اشرف  آریان پور پژوهشگر،   موسیقی دان  و فارغ التحصیل از هنرستان هنرهای زیبا، شهرداد روحانی موسیقیدان آهنگساز و رهبرارکستر  و فارغ التحصیل هنرستان، حسن ریاحی؛ آهنگساز و موسیقیدان ، محمد مظفری؛ اولین مدیرکل دفترآموزش و توسعه فعالیتهای هنری پس از انقلاب اسلامی، مهدی افضلی؛ مدیرعامل موسسه  توسعه هنرهای معاصر، حمیدرضا نوربخش؛ مدیرعامل خانه موسیقی، محمد حسین  اسماعیلی؛ معاون و آرین، کارشناس اداره کل فرهنگ و  ارشاد اسلامی استان تهران،  علیرضا دباغی؛ معاون اداری مالی بنیاد رودکی، مجید فروغی؛ مدیر روابط عمومی معاونت امورهنری و شریفی مسئول روابط عمومی دفترآموزش برگزار شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید