Iranian Agriculture News Agency

«رو در رو» با معاون وزیر امور خارجه

برنامه زنده تلویزیونی «رو در رو» امشب سه شنبه 13 شهریور، میزبان دکتر عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه می شود.

«رو در رو» با معاون وزیر امور خارجه
 
به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، مجله سیاسی و فرهنگی «رودرو» امشب (13 شهریور) به بررسی نشست روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه در تهران می پردازد.
در این گفت و گوی زنده تلویزیون که اجرای آن را مراد عنادی بر عهده دارد، دکتر عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه به پرسش های مجری برنامه در خصوص نشست روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه در تهران و تحولات سوریه پاسخ می دهد.
این روزها موضوع "ادلب" و احتمال حمله به این استان مهم و استراتژیک سوریه، توجه بسیاری از رسانه‌ها و محافل سیاسی جهان را به سوی خود جلب کرده است. از سویی ارتش سوریه در صدد پاکسازی "ادلب" به عنوان یکی از آخرین پایگاه های مهم تروریست ها در سوریه است. موضوعی که به دلیل مجاورت سرزمینی و ملاحظات متعدد سیاسی و امنیتی، برای ترکیه هم حساسیت زیادی دارد. و از سوی دیگر برخی رسانه‌ها از احتمال توطئه شیمیایی آمریکا در :پ"ادلب" خبر می‌دهند و بعضی نیز بر این باورند که در شرایط فعلی، هیچ کشور و هیچ گروهی چنین ریسکی را نمی‌پذیرد. طبعا در چنین شرایطی نشست سران روسای جمهوری ایران، ترکیه و روسیه در تهران دارای اهمیت راهبردی است و می تواند در حمایت از ارتش، دولت و ملت سوریه برای برون رفت از بحران تروریسم و پاکسازی کامل سوریه و همچنین جلوگیری از مداخلات احتمالی خارجی تعیین کننده باشد. در این میان طرح دوباره موضوع استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه و فضاسازی هدفدار آمریکا در این خصوص بر پیچیدگی و حساسیت بیشتر بحران در سوریه افزوده است.
برنامه «رودررو»ی این هفته به بررسی ابعاد مختلف و چشم انداز تحولات سوریه و فضای داخلی، منطقه ای بین المللی پیرامون آن می پردازد.
این برنامه به تهیه کنندگی سید مهدی حسینی، کاری از گروه سیاسی شبکه چهار سیماست  که سه شنبه ها ساعت 19:00 به صورت زنده تقدیم مخاطبان شبکه چهار سیما می شود.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید