Iranian Agriculture News Agency

تناقض شعارهای سریالهای تلویزیون با دنیای واقعی

لیلا به آغوش «پدر» بازگشت!

​ریحانه پارسا بازیگر سریال «پدر» با تجدید نظر نسبت به رفتارهای اخیرش در فضای مجازی، تلاش کرد شائبه حذف خود از سری دوم این مجموعه را از میان ببرد.

لیلا به آغوش «پدر» بازگشت!

 

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر ایانا، پس از پخش آخرین قسمت از مجموعه تلویزیونی پربیننده «پدر» طی هفته گذشته از شبکه دوم سیما، ریحانه پارسا بازیگر نقش لیلا به یکباره اقدام به انتشار تصاویری عجیب از خود در صفحه اینستاگرامش کرد. تصاویری که حکایت از ورودش به حوزه مدلینگ داشت و در ظاهر و فیگورهایی او را به تصویر می کشید که در تضاد کامل با ماهیت نقش این دختر جوان در سریال مذکور بود. دختری که در طول قصه از جایگاه یک فرد بی قید و بی مبالات، به انسانی شریف و مذهبی و محجبه می رسد. این اقدام او که با حذف تصاویر مربوط به سریال «پدر» از پیج شخصی اش نیز همراه شد، در حالی صورت گرفت که شنیده ها خبر از قوت گرفتن احتمال ساخت سری دوم مجموعه می دادند. خبری که به سرعت هم تایید شد. سازندگان سریال که رفتار این بازیگر موجب شده بود تا فشار رسانه ها و افکار عمومی درباره تضاد رفتار او در زندگی خصوصی اش با مضامین سریال، درست یا غلط، امکان حضور دوباره او را  با مشکل مواجه ببینند، در این میان بیشتر نگران شدند.

بازیگری که به عنوان نقش اصلی مجموعه شناخته شده و عملا  امکان حذف او از ادامه روایت وجود نداشت. 

بر همین اساس، سازندگان سریال بویژه حامد عنقا تهیه کننده مجموعه، تلاش کردند تا با طرح توجیهاتی از جمله بی تجربگی و جوانی این بازیگر، قدری از بار انتقادات بکاهند. 

سعید سهیلی، کارگردان شناخته شده ای که پسرش با نام مستعار سینا مهراد در نقش حامد، کاراکتر مقابل ریحانه پارسا را در سریال «پدر» بر عهده داشت، یکی از نخستین کسانی بود که به دفاع از او پرداخت. کارگردان سری فیلم های «گشت ارشاد» در اینستاگرام خود نوشت: «دخترم لیلا ... دخترم ریحانه ... سلام ، موفقیتت را در سریال پدر تبریک میگویم ، به بهانه این تبریک بگذار بگویم که ... هیچکس حق قضاوت تو را ندارد ، هیچکس جز خودت، قضاوت کار ساده اى نیست ، کار سختى ست که اینروزها براى بسیارى سهل شده است ، اما چه سهل و چه سخت ، چه خوب و چه بد ، چه درست و چه نادرست ، لااقل من این کار را بلد نیستم ، نه بلدم و نه مى پسندم ، اما میتوانم پدرانه بگویم که ... بیا و این روزهاى شیرین زندگیت را تلخ نکن ، بیا و پشت سرت را فراموش کن، بیا و به روبرو خیره شو ، به روبرو ... به آینده ... به افق هاى دور ... به روزهاى بهتر ، از محبت ها غره و از بى مهرى ها مأیوس مشو ، بدان که در میانه این هیاهوى بیشمار ... بسیارى تو را دوست دارند ، اما مهر "دو" نفر از جنس دیگرى ست ، متفاوت از همه ، هیچکس به اندازه آقاى عنقا و آقاى توفیقى تو را دوست ندارد ، بلاشک تعریف آنان زلال است و دلسوزیشان صادقانه ، "اما یک نفر دیگر هم هست" ، هواخواهى که بیشتر از آن دو ... و بهتر از همه "هوایت" را دارد ، پس زلفت را به لطفش گره بزن و به روبرو خیره شو ، به آینده ، به افق هاى دور ، به روزهاى بهتر ، دخترم ریحانه ... دخترم لیلا ... خدانگهدارت ، همه جا ... همه وقت ... همیشه ».

سریال پدر

مهدی سلطانی نیز که در این سریال نقش پدر همسر ریحانه پارسا را به عهده داشت، دیروز در پستی اینستاگرامی با انتشار تصویری از خود در کنار او نوشت:« سلام دوستان. متاسفانه شرایط سینما به‌گونه‌ای است که هر اتفاق به ظاهر پیش‌پا‌افتاده و جزئی، برجسته می‌شه و اهمیت کاذبی پیدا می‌کنه. کاری به درستی و یا غلطی بعضی چیزها ندارم اما گاهی وقتها همه ما‌ها، تاکید می‌کنم هممون ممکنه به مقتضای، تجربه، تعهدات، یاشرایط روحی و یا دلایل متعدد دیگه کارهایی رو بکنیم که شاید از نگاه بعضی‌ها چون در زمان و مکان مناسبی اتفاق نیفتاده، ایجاد سوء‌تفاهم کنه، اما معنیش این نیست که قضاوت عجولانه‌ای بکنیم و همه چیز و همه کس رو زیر سؤال ببریم. اینو من مطمئنم هم اکثر شما مخاطبین بادرایت متوجه هستید هم همکاران و مسئولین فهیم و دانا. در ضمن نگران هیچی نباشید، درست می‌شه».

سلطانی در پی نوشت کپشن خود با استفاده از هشتگهای «#قضاوت_نکنیم،#توهین_نکنیم،#مهدی_سلطانی،#ریحانه_پارسا#سریال_پدر#حاشیه» پیامهایی معنی دار را نیز به دامن زنندگان به حواشی این ماجرا مخابره کند.

سریال پدر

مجموعه اتفاقاتی که موجب شد تا ریحانه پارسا با حذف تصاویر شبه برانگیز فعلی، عکسی از خود در کنار مهدی سلطانی در ایسنتاگرامش آپلود و با این کپشن، به نوعی از اقدام اخیر خود ابراز پشیمانی کند:«پدر بودین، پدر هستین،پدر خواهی ماند...سایتون بالا سرمون باشه پدر.برای پدر».

حرکتی که بی تردید بستر را برای حضور او در دنباله سریال فراهم می کند و از بار انتقادات می کاهد. بویژه که بخشی از طرفداران این بازیگر با طرح شایعه هک شدن پیج او، کوشیدند بار مسئولیت این رفتارهای اخیر را از دوش او بردارند!

وجود تضاد و تناقض میان رفتارهای برخی از برنامه سازان صدا و سیما با کیفیت زندگی شخصی شان بحث تازه ای نیست. تعدادی از مصادیق تعجب برانگیز و حتی غافلگیر کننده این مسئله را حتما خیلی از ما در ذهنمان داریم.

این قضیه که در ادامه همین روند روی داده، موجب می شود ذهنیت عامه مردم که درک آنان از فضای آثار نمایشی و بویژه بازیگران تا حدود زیادی با اغراق و باورمندی عمیق همراه است، آشفته شود. ضمن اینکه اعتمادشان را نسبت به مفاهیم و ارزشهای مطرح شده در این آثار خدشه دار خواهد کرد. این مسئله را می توان به راحتی از لا به لای کامنتهای صریح و بعضا توهین آمیز کاربران فضای مجازی زیر پست هایی که ذکرشان رفت، دریافت و بخوبی لمسش کرد.

نکته ای که باید مدیران تلویزیون و برنامه سازان در آینده روی آن تمرکز و توجه بیشتری داشته باشند تا دست کم ارزشهای مطرح شده، شعاری و ریاکارانه تلقی نشوند و بی اعتبار جلوه نکنند.

پدر

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید