Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس:

مردم‌ با یارانه بنزین اقلام اساسی می‌خرند

منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین به خرید اقلام اساسی توسط خود مردم اختصاص می‌یابد

ایانا- اقتصاد: قیمت بنزین باید افزایش می‌یافت و پول آن در قالب یارانه به مردم پرداخت می‌شد که یا می‌توانستند برای سوخت یا برای اقلام اساسی از آن استفاده کنند.

مردم‌ با یارانه بنزین اقلام اساسی می‌خرند

حفظ قدرت خرید مردم در هنگام افزایش قیمت‌ها، بسیار مهم است و در این راستا سیاست‌های حمایتی مناسب در زمینه حمایت از قدرت خرید عموم مردم و حمایت از صنایع برای حفظ اشتغال، همواره از سیاست‌های اصلی دولتمردان به شمار می‌رود. این روزها با نوسان رو به رشد قیمت‌ها که به گفته مسئولان دلایل روانی دارد و مردم، نگران از دور بعدی تحریم‌ها که از آبان ماه شروع می‌شود، تقاضا را در بازار افزایش داده‌اند، سیاست‌هایی در جهت افزایش حمایت از مردم و تامین نیازهای آنها راه خود را به جلسات دولتی‌ها و مجلسی‌ها باز کرده است. در این میان موضوعی که زمزمه آن شنیده می‌شود، اختصاص یارانه بنزین به حمایت از مردم در تامین اقلام ضروری است. پیشنهادی که از سوی برخی نمایندگان مجلس داده می‌شود اما نگرانی‌هایی را مبنی بر اینکه افزایش قیمت بنزین بار تورمی به همراه خواهد داشت را هم با خود به همراه دارد.

در این باره، علی ابراهیمی نماینده عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایانا با بیان اینکه افزایش نیافتن قیمت بنزین یک اشتباه بوده است، گفت: قیمت بنزین باید افزایش می‌یافت و پول آن در قالب یارانه به مردم پرداخت می‌شد که یا می‌توانستند برای سوخت یا برای اقلام اساسی از آن استفاده کنند.

او توضیح داد: در صورتی که کارت اعتباری برای بنزین در نظر گرفته شود، مالکان می‌توانند در صورت عدم استفاده نیز پول آن را برای خرید ارقام ضروری ذخیره کنند.

ابراهیمی با بیان اینکه اجرای این پیشنهاد کاربردی کاملا ضروری است، ادامه داد: کشور ما دارای منابع بسیار ی است و باید مدیریت مناسب در آن صورت گیرد.

این نماینده مجلس با تاکید بر حمایت با کارت اعتباری برای اقشار ضعیف و کم درآمد گفت: این مساله سبب می‌شود تا رانت و فساد کاهش یابد و صرفا برای عده ای خاص فرصت ایجاد نشود.

او با بیان اینکه راه حل نهایی برای وضعیت کنونی اعطای کارت اعتباری در بنزین و اقلام ضروری برای اقشار کم درآمد است، افزود: با اجرای کنونی یارانه‌ها سبب هدررفت منابع در کشور شده‌ایم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید