Iranian Agriculture News Agency

پروانه مافی نماینده مجلس به ایانا خبر داد:

بد عهدی وزارت کار درباره بیمه زنان سرپرست خانوار

پایان هفته گذشته بود که فراکسیون زنان مجلس جلسه‌ای با علی لاریجانی برگزار کرد. در این جلسه اعضای فراکسیون گزارش عملکرد یک ساله خود را در اختیار رئیس مجلس قرار دادند و لاریجانی هم قول هایی برای همکاری در برخی از طرحهایی که در دستور کار این فراکسیون قرار دارد داد. یکی از مهمترین مباحث طرح شده در این جلسه پرداختن به بحث بیمه زنان سرپرست خانوار بود.

بد عهدی وزارت کار درباره بیمه زنان سرپرست خانوار

پروانه مافی رئیس فراکسیون زنان مجلس درباره این نشست به خبرنگار اجتماعی ایانا می گوید: موضوعاتی که تاکنون توجه چندانی به آنها نشده بود در این جلسه مطرح شد. به عنوان مثال نهادهایی که در حوزه زنان فعالیت می‌کنند مسائل مربوط به زنان در دستور کار قرار می‌گیرد اما آنچنان که باید به موضوع خانواده پرداخته نمی شود. تلاش ما این است تا همه دستگاه‌ها را در موضوع خانواده حساس کنیم .

به گفته مافی در همین راستا لایحه حمایت از خانواده در قوه قضاییه در حال اصلاح است. این لایحه برای مدتی از دستور کار قوه قضاییه خارج شده بود اما در ملاقاتی که با آقای اژه‌ای در این زمینه داشتیم توانستیم رایزنی‌هایی کنیم و حساسیت‌های این موضوع را مطرح کردیم که مجددا این قانون در دستور کار اصلاح قرار گرفت.

او درباره بحران طلاق در کشور می گوید: آمارهای رسمی در کشور وجود دارد که نشان می‌دهد که آمار طلاق در حال افزایش و از طرفی تعداد ازدواج ها در کشور هر روز کمتر می‌شود.  تلاش ما این است تا از دستگاه‌های اجرایی که روی این موضع حساسیت دارند حمایت کنیم. برای مثال کارگروه ازدواج در سازمان ورزش و جوانان وجود دارد که باید با آنها همکاری کنیم.

موضوع دیگری که فراکسیون زنان مجلس در این جلسه طرح کرده مربوط به زنان سرپرست خانوار است. رئیس فراکسیون زنان مجلس در این باره می‌گوید: یکی دیگر از موضوعات حساسی که در این زمینه وجود دارد بحث زنان سرپرست خانوار است. یکی از تاکیدات رئیس مجلس هم روی همین موضوع بود که فراکسیون زنان مجلس باید در موضوع زنان سرپرست خانوار یک راهبرد ویژه انتخاب کند و حساسیت ویژه‌ای روی این موضوع داشته باشد. آقای لاریجانی برای پیشبرد اهداف در این زمینه هم قول‌های مساعدی به فراکسیون زنان و خانواده مجلس داده‌اند.

مافی  از یک بد عهدی در وزارت کار هم خبر داد و گفت: در مورد مساله بیمه زنان سرپرست خانوار هم گزارشی در این جلسه ارائه شد. مجلس در بودجه سال ۹۶ به موضوع بیمه زنان سرپرست خانوار توجه ویژه ای داشت و وزارت کار ملزم به اجرا شد اما متاسفانه این وزراتخانه هیچ‌گونه گزارشی از اجرای این طرح ارئه نکرده است.

موضوع مهریه یکی از مسائلی بود که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت. مافی توضح می‌‌دهد: با پیگیری‌ها فراکسیون زنان ستاد دیه  در دست تهیه طرح بزرگی تا با اجرای آن مشکل بسیاری از متهمان دیه حل شود. جزئیات این طرح پس از آماده شدن آن ارائه می شود. مافی می‌گوید آقای لاریجانی در این زمینه پیشنهاد داد تا هر زمان که طرح آماده شد به دست رئیس مجلس برسد تا از این طریق در اختیار سران اجرایی سه قوه گذاشته شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید