Iranian Agriculture News Agency

معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور:

بهره‌برداری از 258 طرح ملی کنترل سیلاب در نیمه دوم سال

ایانا-کشاورزی: 285 حوزه آبخیز در سطح کشور در قالب طرح ملی کنترل سیلاب و آبخوان قرار گرفته است‌، امید می‌رود در نیمه دوم سال شاهد بهره‌برداری این پروژه‌ها باشیم.

بهره‌برداری از 258 طرح ملی کنترل سیلاب در نیمه دوم سال

معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان از بهره برداری 258 طرح ملی کنترل سیلاب  در نیمه دوم سال خبر داد.

ناصر حیدری پوری در نشست خبری که صبح امروز در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، با بیان اینکه عملیات آبخیزداری در مراتع باعث کاهش 9تن در هر هکتار فرسایش خاک می‌شود، افزود: با طرح ملی آبخیزداری و آبخوان‌داری از شهریورماه سال جاری عملیات گسترده‌ای در این حوزه آغاز شده است.

او با تاکید بر اینکه 285 حوزه آبخیز در سطح کشور در قالب طرح ملی کنترل سیلاب و آبخوان  قرار گرفته است‌، گفت: امید می‌رود در نیمه دوم سال شاهد بهره‌برداری این پروژه‌ها باشیم.

حیدری‌پوری با تاکید بر اینکه براساس نقشه توپوگرافی بخشی از 410 میلیارد مترمکعب آب به صورت تبخیر از دسترس ما خارج می‌شود، افزود: 17 سال از روند خشکسالی در کشور می‌گذرد و باید به نزولات جوی، بیشتر اهمیت داده شود.

معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان در ادامه به اختصاص 200 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی در سال 97 اشاره کرد و گفت: پروژه‌هایی برای بهبود وضعیت آبخیزداری کشور مصوب شده است .

او در خصوص وضعیت دشت‌های کشور نیز گفت: در سطح حوزه‌های آبخیزداری بالغ بر 370 دشت ممنوعه و 87 دشت بحرانی وجود دارد و باید برای آن‌ها برنامه عملیاتی تعریف شود.

حیدری‌پوری در پایان با تاکید بر اینکه با توجه به پروژه‌های اجرا شده میزان فرسایش خاک 9 تن در هکتار کاهش یافته است، افزود: همچنین شاهد کاهش ورود 5 تن رسوب به سدها بوده‌ایم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید