Iranian Agriculture News Agency

کارگردان فیلم:

«سیمین» را به قصد حمایت از زاینده رود ساخته ام

محمدرضا هدایتی بازیگر فیلم سینمایی «سیمین» پیش از نمایش این اثر در سینما فلسطین اصفهان گفت: مرتضی آتش زمزم دو سالی است که فیلم هایش را در شهر اصفهان ساخته و به مشکلات شهر اصفهان می پردازد. مطمئنم فیلم های بعدی این کارگردان هم با پرداختن به این معضلات ساخته می شود، چراکه این کارگردان به شهر اصفهان عرق دارد.

«سیمین» را به قصد حمایت از زاینده رود ساخته ام

به گزارش ایانا به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، فیلم کوتاه «جمعه گل» و فیلم بلند سینمایی «سیمین» شامگاه یکشنبه ۱۱ شهریور با حضور شهردار اصفهان، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و فریده روشن رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی  اصفهان  و جمعی از مدیران و مسئولان شهر اصفهان در سینما فلسطین نمایش داده شدند.

مرتضی آتش زمزم کارگردان فیلم «سیمین» گفت: موضوع فیلم «سیمین»، زاینده رود است و سیمین های قصه ما، همه زاینده رود هستند. من به قصد حمایت از زاینده رود این فیلم را ساخته ام. این فیلم غمگین است و شاید برای کودکان مناسب نباشد ولی این جریان حقیقت دارد و حقیقت تلخی است. با این وجود فیلم درباره بچه ها و تاثیری است که خشکسالی بر روی خانواده ها به ویژه کشاورزان می گذارد.

او افزود: ما با ساختن این فیلم می خواهیم صدایمان را به گوش مسئولین در سراسر کشور برسانیم. هیچ کدام از دیالوگ های این فیلم از ما نیست و تمام دیالوگ ها از زبان کشاورزانی است که در مستند قبلی که ساخته ام سخن گفته اند و احتمالا شما هم با این دیالوگ ها آشنایی دارید.

لاله اسکندری بازیگر این فیلم نیز بیان کرد: در طول فیلمبرداری «سیمین» نسبت به دوستان دیگر حضور کم رنگ تری داشتم ولی از شرایط سخت فیلم برداری در گرمی هوا و شرایط سخت دیگری که در طول فیلم مشاهده خواهید کرد در باتلاق گاوخونی اطلاع دارم اما همه این اتفاقات برای این بود تا بتوانیم فاجعه خشکسالی زاینده رود را به تصویر بکشیم و شرایط را به مسئولین یادآوری کنیم. امیدوارم روزی برسد که دوباره شاهد روان شدن آب در باتلاق گاوخونی و زاینده رود باشیم.

وی ادامه داد: «سیمین» برای اصفهانی ها یک فیلم نوستالژیک است و مطمئنم بسیاری از آن ها در کنار این رود و باتلاق خاطرات زیادی دارند. امیدوارم معضل بی آبی در سراسر ایران حل و شرایط زیست محیطی مناسب شود و این فیلم بتواند بر کسانی که مسئول این اتفاق هستند، تاثیر بگذارد.

محمد فیلی دیگر بازیگر این فیلم نیز بیان کرد: بعد از بازی در «قصه های مجید» که من نقش مدیر مدرسه را در آن بازی کرده ام، با فیلم «سیمین» در جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان شرکت کرده ام. این بار به همت آقای آتش زمزم فاجعه خشکسالی زاینده رود و باتلاق گاوخونی  به تصویر کشیده شد. آنچه که شما می بینید، حاصل درد، رنج و سختی بسیاری از کشاورزانی است که بیکار شده اند و خشکسالی زندگی آن ها را به نابودی کشیده است. امیدوارم مسئولین  چاره ای برای حل این مشکل پیدا کنند.

محمدرضا هدایتی از بازیگران این اثر نیز عنوان کرد: دو سالی است که مرتضی آتش زمزم فیلم هایش را در شهر اصفهان ساخته و به مشکلات شهر اصفهان می پردازد. فیلمی که پارسال ساخته بود جایزه بهترین فیلم کانون فیلم سازان بلغارستان را گرفت. من مطمئنم فیلم های بعدی این کارگردان هم با پرداختن به این معضلات ساخته می شود چراکه این کارگردان به شهر اصفهان عرق دارد. خواهش من از مسئولین این است که اگر قولی می دهند، به آن عمل کنند .

 سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان ونوجوانان به دبیری علیرضا رضاداد تا ۱۴ شهریورماه در اصفهان در حال برگزاری است.


 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید