Iranian Agriculture News Agency

آغاز به کار FCC در جشنواره فیلم تورنتو

«مرکز سینمای فارسی» یا FCC با تمرکز بر فعالیت‌های سینمایی سه کشور فارسی‌زبان در جشنواره فیلم تورنتو فعالیت خود را آغاز می‌کند.

آغاز به کار FCC در جشنواره فیلم تورنتو

به گزارش رسیده،مرکز سینمایى FCC(Farsi Cinema Center) که در کانادا تاسیس شده و یک بنیاد غیر انتفاعی است در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو برای مذاکره با فیلمسازان و دست‌اندرکاران سینمای سه کشور ایران، تاجیکستان و افغانستان حضور دارد. این نهاد غیر‌دولتی در نظر دارد تا حضور فیلمسازان فارسی‌زبان در عرصه‌های بین‌المللی را تسهیل کند. 

امیر عنداله، مدیر و بنیانگذار FCC درباره ضرورت‌های شکل گیری این نهاد می‌گوید: «در فستیوال‌های مختلف شاهد این بودم که  به‌رغم حضور فیلم‌های خوب و مدعی از کشورهای فارسی‌زبان‌، در بحث مارکتینگ و همکارى با دیگر ملیت‌ها، ضعف‌ها و مشکلات زیادی وجود دارد و برنامه‌ای برای این موضوع وجود ندارد. سازمان‌ها و نهادهای دولتی که به این منظور شکل گرفته‌اند هم اغلب برنامه منسجم و مشخصی برای این مسنله ندارند. در واقع هیچ متولی مشخص و بابرنامه‌ای برای حمایت و همراهی فیلمسازان، به‌خصوص فیلمسازان جوان وجود ندارد مگر اینکه فیلمساز توسط نهادی یا تولیدکننده‌ای خارج از آن کشور مورد حمایت قرار بگیرد. فیلمسازان فارسى زبان بسیارى در جشنواره هاى مختلف حضور دارند و موفقیت کسب می‌کنند چرا نباید این اتفاق‌ها با برقراری ارتباطات لازم دامنه‌دار شود؟»

عنداله که سابقه پخش فیلم‌ در خاورمیانه دارد همچنین تاکید کرد: «FCC  بنیادی با رویکردی اقتصادی نیست، FCC به عنوان بنیادی مستقل و غیر وابسته در تلاش است تا کارهایی را که فیلمسازان فارسی‌زبان اغلب بر اساس دوستی‌ها و اعتبار شخصی انجام می‌دادند به شکل برنامه‌ریزی‌شده و منسجم به انجام برساند. در‌واقع  هر آنچه که در فضای سینمای بین‌المللی مربوط به فارسی‌زبانان است به نوعی در حوزه کاری ما تعریف می‌شود؛ شکل‌دادن همکاری‌های مشترک، راهنمایی فیلمسازان برای معرفی شایسته خود در فضای بین‌المللی، راهنمایی برای یافتن نهادهای سرمایه‌گذار و .... » 

طبق گفته هاى وى در آغاز کار تمرکز اصلی FCC بر گردآوری مرکز اطلاعات سینمای کشورهای فارسی‌زبان است تا نیازها و درخواست‌های بین‌المللی را در این باره پاسخگو باشد. FCC با حضور در جشنواره فیلم تورنتو فعالیت توام با توسعه خود را آغاز مى کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید