Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر کار:

دانشگاه‌ها از تحولات بازار کسب و کار عقب‌تر هستند

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: علاوه بر مهارت افزایی و ارتقای توان اشتغال، دانشگاه های کشور باید آموزش مهارت نرم را در اولویت قرار دهند.

دانشگاه‌ها از تحولات بازار کسب و کار عقب‌تر هستند
به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، سلیمان پاک سرشت در اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه های سراسر کشور گفت: تحول نظام بازار و کسب و کار به قدری باشتاب در حرکت است که دانشگاه ها به این تغییرات نمی رسند‌.
او با قدردانی از طرح مهارت افزایی و اشتغال وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: بخشی از سرمایه گذاری های این وزارتخانه باید به سمت آموزش مهارت های نرم هدایت شود‌. دانش آموختگان دانشگاهی باید توان پایداری و تحمل شرایط متغیر جامعه را داشته باشند. آموزش این مهارت ها در قالب مهارت های نرم در کنار مهارت افزایی بسیار ضروری است.
پاک سرشت با اشاره به اثر بخشی دانشگاه ها در مسائل اجتماعی گفت: نه تنها در زمینه اشتغال بلکه در مسایل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی نیز دانشگاه ها تاثیر گذار هستند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نفوذ و اثرگذاری فضاهای مجازی در جامعه افزود: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در زمینه بالا بردن توان پایداری و تحمل اجتماعی مردم باید برنامه داشته باشند. دانشگاه های کشور با اجرای این راهبردها می توانند از یک نهاد آکواریومی و غیرقابل نفوذ خارج شده و به کانونی فعال تبدیل شود.
 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید