Iranian Agriculture News Agency

معاون بازاریابی و تنظیم بازار سازمان چای؛

صادرات چای با مجوز وزارت کشاورزی بلامانع شد

ایانا-کشاورزی: از روز گذشته طی نامه‌ای به گمرکات کشور صادرات چای بلامانع عنوان شده است.

صادرات چای با مجوز وزارت کشاورزی بلامانع شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت در 20مرداد سال جاری طی بخشنامه‌ای به گمرک ایران صادرات 6 قلم کالا از جمله چای فله و بسته‌بندی را از ابتدای شهریور ماه ممنوع اعلام کرد. البته پس از گذشت چند روز با پیگیری‌های انجام شده توسط وزیر جهادکشاورزی؛ گمرک ایران اعلام کرده که صادرات چای ایرانی به صورت فله و بسته‌بندی با مجوز وزارت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های مسئول بلامانع است.

گودرز خرداد پور معاون بازاریابی و تنظیم بازار سازمان چای در گفت‌وگو با خبرنگار گروه کشاورزی ایانا در خصوص اعلام گمرک مبنی بر صادرات چای داخلی، گفت: از روز گذشته طی نامه‌ای به گمرکات کشور صادرات این محصول بلامانع عنوان شده است.

او با بیان اینکه در سال گذشته در حدود 14هزار و 800تن صادرات چای صورت گرفته است، افزود: اما در حال حاضر نمی‌توان رقم دقیقی را برای صادرات در سال جاری عنوان کرد.

او با تاکید بر اینکه تا تیرماه سال جاری در حدود 4هزار و 500تن چای صادر شده است، گفت: البته صادرات این محصول پس از ابلاغیه جدید با تایید وزارت جهادکشاورزی صورت خواهد گرفت.

او دلیل تاییدیه سازمان جهاد کشاورزی را برای صادرات چای کشور را مشکلات ایجاد شده در حوزه صادرات چای داخلی عنوان کرد و ادامه داد: در گذشته عده‌ای چای خارجی را وارد کشور کرده و آن را با نام چای ایرانی صادر کرده‌اند.

خرداد پور ادامه داد: در این راستا چای صادراتی زمانی که وارد گمرک شده و اظهار شد، نمونه چای به وزارت جهاد کشاورزی ارسال و این وزارتخانه تولید را تایید و از طریق سیستم الکترونیکی به سازمان گمرک اعلام خواهد کرد.

او در پایان با بیان اینکه تاکنون 92 هزارتن برگ سبز تاکنون برداشت شده است، ادامه داد: این برداشت تا پایان مهر ادامه دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید