Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

با فائو تفاهم نامه داریم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: همکاریهای تنگاتنک با سازمانها و شرکت های معتبر کشورهای اروپایی در راستای توسعه بخش کشاورزی استان است.

با فائو تفاهم نامه داریم

 به گزارش خبرنگار ایانا از اردبیل خلیل نیکشاد که قبل ازظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره  توسعه همکاری با کشوهای همسایه و سازمانهای بین المللی سخن می گفت بااعلام این خبر افزود : درطی پنج سال گذشته تعاملات خوبی با کشورهای خارجی در خصوص توسعه و عمران و آبادانی استان صورت گرفته است که از آن جمله می توان به انعقاد تفاهم نامه با سازمان خوارو بار جهانی موسوم به فائو اشاره کرد که در راستای تسهیل در توسعه مدیریت آبو خاک و توانمند سازی زنان روستایی  صورت گرفته است . علاوه برآن  این سازمان تعاملات و همکاریهای تنهاتنگی نیز با سازمان خوار و بار جهانی در خصوص  حفظ ذخایر ژنتیکی شتر دوکوهانه در ایستگاه جعفر آباد مغان دارد . کارشناسان این سازمان بین المللی در طی سالهای گذشته از این ایستگاه بازدید و راهکارهای لازم را درخصوص جلوگیری از انقراض نسل این موجود ارزشمند ارائه نموده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه سخنان خود افزود : سازمان جهاد کشاورزی استان همکاریهای تنگاتنگی با شرکت اورالیس فرانسه برای تولید بذور اصلاح شده  و انتقال تکنولوژی تولید بذر دارد . تیم اجرایی این شرکت فرانسوی با دو بار حضور خود در استان زمین های مستعد تولید بذر را در استان شناسایی کرده و هم اکنون نیز درحال تولید بذور انواع محصولات زراعی در اراضی کشت و صنعت و دامپروری پارس در دشت مغان هستند. کارشناسان این سازمان نیز با سفر به کشور فرانسه از نزدیک در جریان فعالیت های صورت گرفته توسط این شرکت معتبر فرانسوی قرار گرفته اند. هدف عمده از این همکاریها دستیابی به ارقامی جدید و پرمحصول و سازگار با شرایط آب و هوایی مناطق مختلف استان است تا بدین وسیله  بذوری که بیشترین میزان تولید را با حداقل آب مصرفی دارند شناسایی و در دسترس زارعین استان قرار بگیرد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید