Iranian Agriculture News Agency

«خانواده دکتر ماهان» در آخرین روزهای تصویربرداری

نخستین سریال تخصصی محیط زیست و دامپزشکی

تلویزیون ظاهرا بالاخره دل از قصه های دختر و پسری و زن و شوهری شسته و در پروسه سریال سازی اش نگاهی هم به مسئله محیط زیست انداخته است. اقدامی که در صورت استمرار می توان به نتایج مثبت آن امیدوار بود.

نخستین سریال تخصصی محیط زیست و دامپزشکی

 

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر ایانا، بر خلاف سینما که تلاشهایی هرچند جسته گریخته در پرداختن به مسائل محیط زیستی داشته، تلویزیون تا به حال در حوزه سریال سازی اش به عنوان باکسی مهم و پربیننده، چندان رغبتی به پرداختن به این مسئله نداشته است. سینمای ایران در حوزه آثار داستانی و مستند، اما آثار جذابی داشته که از جمله آنها می توان به آثاری چون «نارنجی پوش»(داریوش مهرجویی)، «روزی که هوا ایستاد»(نادر ابراهیمی)، «جزیره رنگی» (خسرو سینایی)، «رسم عاشق‌کشی»، «جایی در دور دست» و «باد در علفزار می‌پیچد» (هر سه ساخته خسرو معصومی)، «یکی بر سر شاخ...» (فرهاد ورهرام)، «بانوی ارومیه» (محمد احسانی)، «مادرکشی»(کمیل سوهانی) و ... اشاره کرد.

فیلم هایی که بازبینی آنها در شرایط فعلی که محیط زیست با آسیبهای گسترده و نوظهوری هم مواجه شده، می تواند تا حدودی کارگشا و هشداردهنده باشد.

«خانواده دکتر ماهان» عنوان سریالی به کارگردانی راما قویدل و تهیه کنندگی بهروز خوش رزم است که این روزها آخرین مراحل تولید خود را سپری می کند. این مجموعه از سوی مسعود صباح مشاور رییس سیمافیلم، به عنوان اولین اثر تخصصی ایرانی در زمینه محیط زیست و دامپزشکی معرفی شده است.

خانواده دکتر ماهان2

سریالی که آخرین روزهای تصویربرداری را در شمال کشور در استان مازندران سپری می کند تا برای پخش در اواخر امسال آماده شود. بخشهایی از سریال نیز پیشتر جلوی دوربین رفته است.

موضوع محیط‌زیست، حمایت از حیوانات بحثی،حفاظت  از طبیعت، نگهداری و استفاده صحیح از جنگلها و مراتع، مهاجرت های بدون آینده نگری و ... از موضوعات مطرح شده در این سریال در قالب نمایشی هستند.

به گفته سازندگان،«خانواده دکتر ماهان» داستانی است در ستایش زندگی و خوشبختی خانوادگی؛ داستانی که مخاطبش را به ساده زیستی داوطلبانه دعوت می کند؛ این مجموعه روایتگر نگاهی تازه و الهام بخش در جهت تشویق جسارت تغییر و شکستن عادت هایی است که انسان امروز را تنهاتر از همیشه، خسته و ملول کرده است.از منظر دکتر ماهان زندگی یک راه نرفته و ناشناخته است از همین رو امیر عطش و التهابی دارد تا همسر و فرزندان نوجوانش را با خود در ماجراجویی شنیدن نوای اسرارآمیز طبیعت و پاسداری از زیست بوم همراه کند.

امین زندگانی، لاله اسکندری، شیوا ابراهیمی، ارسطو خوش رزم، بهرام شاه محمدلو، سعید امیرسلیمانی، رویا افشار، شهروز ابراهیمی، فریده دریامج، به همراه کیمیا حسینی، عرفان برزین و ژیار محمدزاده (بازیگران خردسال) و تعدادی از هنرمندان شمالی بازیگران این سریال هستند.

به نظر می رسد ورود تلویزیون به این دست از موضوعات به عنوان یکی از مسائل مبتلا به جامعه امروز، می تواند در تغییر نگرش مردم نسبت به حفظ محیط‌زیست، تاثیرات انکارناپذیری داشته باشد.

بویژه که خیلی از رفتارهای شهروندان در قبال طبیعت و حتی آسیب هایی که بعضا به آن می رسانند، از ناحیه عدم اطلاع شان نسبت به عواقب آنهاست و چنین آثاری در جهت آگاهسازی مردم می تواند موثر و پیش گیرنده باشد. 

خانواده دکتر ماهان

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید