Iranian Agriculture News Agency

دو فوریت طرح تأمین کالاهای اساسی تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو فوریت طرحی موافقت کردند که در صورت تصویب نهایی آن، دولت موظف به تأمین و ساماندهی نیازهای اساسی خانوارها باقیمت مورد تأیید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و نرخ ترجیحی ارز است.

دو فوریت طرح تأمین کالاهای اساسی تصویب شد

به گزارش ایانا به نقل از ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز -یکشنبه- مجلس شورای اسلامی دو فوریت طرح تأمین کالاهای اساسی را با 159 رأی موافقت، 34 رأی مخالف و چهار رأی ممتنع از مجموع 221 نماینده حاضر تصویب کردند.

در ماده‌واحده این طرح دوفوریتی که به امضای 61 نماینده رسیده، آمده است: دولت موظف است حداکثر ظرف مدت دو ماه از تاریخ ابلاغ این قانون، شبکه توزیع کالاهای اساسی موردنیاز خانوارها را با استفاده از تعاونی‌های مصرف کارگری، کارمندی و روستایی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، واحدهای صنفی منتخب و اتحادیه‌های مربوط، به‌گونه‌ای ساماندهی کند که نیازهای اساسی خانوارها باقیمت مورد تأیید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و بر اساس نرخ ارز ترجیحی در اختیار آن‌ها قرار گیرد، اولویت با تأمین کالا از محل تولیدات داخلی است.

محمدمهدی مفتح نماینده تویسرکان به‌عنوان طراح این طرح دوفوریتی گفت: با توجه به این‌که به‌موجب سیاست ارزی جدید دولت، واردات کالاهای اساسی مشمول ارز ترجیحی و به قیمت ثابت معادل هر دلار چهار هزار و 200 تومان بوده، ضروری است دولت برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی و حصول اطمینان از توزیع عادلانه کالاهای اساسی، تمهیداتی اتخاذ کند.

او ادامه داد: این طرح دربردارنده چهارچوب قانونی تمهیدات موردنیاز برای دسترسی آسان و عادلانه خانوارها به کالاهای اساسی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید