Iranian Agriculture News Agency

چکناواریان در اکران افتتاحیه مستند «13 اکتبر 1937»:

​دیوانه ها دنیا را می سازند و عاقلان خراب می کنند!

اکران افتتاحیه و خصوصی فیلم مستند سینمایی «13 اکتبر 1937» با حضور جمع زیادی از اهالی فرهنگ و هنر،موسیقی و سینما شامگاه شنبه 10 شهریور در موزه سینما برگزار شد.

​دیوانه ها دنیا را می سازند و عاقلان خراب می کنند!

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی هاشور، فرزاد توحیدی با خوشامد گویی به حاضران گفت: خوشحالیم که در هاشور  برای دومین بار یک فیلم خوب و فرهنگی را بصورت همزمان و جهانی و از طریق اینترنت اکران می کنیم.

علی مراد خانی مدیر عامل موزه موسیقی ایران  نیز طی سخنانی با اشاره به روند ساخت فیلمی درباره لوریس چکناواریان گفت : یکی از فیلمهای که در دنیا ساخته می شود ساخت فیلم از زندگی روزانه و عادی یک هنرمند است اما متاسفانه در ایران کمتر به این امر پرداخته شده است.بعد از تاسیس موزه موسیقی در سال 88 تصمیم گرفتیم  ساخت چند فیلم از چهره های مختلف هنری را شروع کنیم زیرا معتقدیم اینگونه فیلمها می ماند و اگر امروز به خوبی کار نکینم بعدها تاسف خواهیم خورد که چه لحظات خوبی وجود داشته است و ما آنها را ثبت  و ماندگار نکردیم.

او ادامه داد :فیلمهای درباره لوریس چکناواریان،فرهاد فخرالدینی ، خانم ملک پور و همایون خرم  ساخته و آماده نمایش است و امیدوارم با همکاری هاشور بزودی اکران شود. طرح و پیشنهاد ساخت  فیلم 13اکتبر 1937 سال 90 همراه با سید عباس سجادی  مطرح شد  و بکتاش آبتین نیز سال 91 با حداقل بودجه و کمترین امکانات با عشق و علاقه این فیلم را ساخت. باید ساخت چنین فیلمهای بخصوص درباره چهره های  حوزه موسیقی و نمایش و تئاتر و هنرهای تجسمی ادامه پیدا کند.

بکتاش آبتین کارگردان فیلم نیز گفت : در فیلم 13 اکتبر 1937 تلاش کردیم تا چکناواریان را همانگونه که هست با همان صفا و صمیمت و کودکی درونش نشان بدهیم.من در زمان ساخت این فیلم و معاشرت با چکناواریان بسیار لذت بردم زیرا او هنرمندی است که با انسان درونش تفاوتی ندارد.

لوریس چکناواریان نیز طی سخنانی گفت : روزی که به من گفتند می خواهیم از زندگی تو یک فیلم بسازیم ترسیدم زیرا بسیار سخت است و ما هر روز در حال تغییر هستیم و وقتی فیلمی درباره فردی ساخته می شود او را مانند تابلوی نقاشی و عکس در زمانی فیکس و ثابت می کنیم و وقتی افراد در هر زمان این فیلم را تماشا کنند، تصور می کنند که  فرد در فیلم  امروز نیز همان شکلی است که در فیلم است .

وی ادامه داد : من در این فیلم برای پاسخ به سوالات هیچ فکری نمی کردم و از قبل آمادگی نداشتم و   در لحظه جواب می دادم. تلاش کردم  دیروزم  با روزی که از این دنیا قرار است بروم فرقی نکند .من کودک هستم و هیچ زمانی دوست ندارم از این کودکی خارج شوم زیرا دنیای که خارج از کودکی است لذتی برای زندگی ندارد و همیشه در قلبم کودک هستم.

چکناواریان افزود : فیلم 13 اکتبر 1937 درباره یک ادم دیوانه است و من همیشه گفته ام که دیوانه ها دنیا را می سازند و عاقلان خراب می کنند.

علاقمندان به تماشای این فیلم می توانند به سایت هاشور مراجعه کنند.

چکناواریان

چکناواریان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید