Iranian Agriculture News Agency

رئیس کمیته فرهنگی اجتماعی انجمن «ام اس» :

مستند «سوگند بقراط» با واقعیات «ام اس» منطبق است

زهرا خرازی رئیس کمیته فرهنگی اجتماعی انجمن «ام اس» ایران گفت: فیلم مستند «سوگند بقراط» هر چند تلخ ولی تا حدی حق مطلب را ادا کرده و با واقعیت آنچه که از «ام اس» دیده ام منطبق است.

مستند «سوگند بقراط» با واقعیات «ام اس» منطبق است

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی فیلم،فیلم مستند «سوگند بقراط» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسین کاکاوند دوشنبه ۵ شهریورماه در جشنواره فیلم سلامت اکران شد و‌ با استقبال مخاطبان همراه بود. مسئولان انجمن «ام اس» و بسیاری از اعضای این انجمن برای تماشای این مستند در پردیس چارسو حضور پیدا کردند.

زهرا خرازی رئیس کمیته فرهنگی اجتماعی انجمن «ام اس» ایران که از جمله مهمانان حاضر برای تماشای این مستند بود درباره میزان و ابعاد تاثیرگذاری این فیلم توضیح داد: فیلم مستند «سوگند بقراط» هر چند تلخ ولی تا حدی حق مطلب را ادا کرده و با واقعیت آنچه که از «ام اس» دیده ام منطبق است، اما با شناختی که بنده از آقای حسین کاکاوند (کارگردان و تهیه کننده فیلم) که یکی از چهره‌های فرهنگی انجمن «ام اس» هستند و همیشه مهم ترین دغدغه او نشان دادن نقاط قوت مبتلایان به «ام اس» هست. در واقع می توان گفت این فیلم تاثیر گذار خواهد بود اما بر روی پزشکان و مخاطبانی که خود مبتلا به ام اس نباشند».
وی در ادامه درباره میزان انطباق موضوع این فیلم که به نحوه بیان بیماری به مبتلایان تاکید می‌کند گفت: «من به دلیل اینکه از موسسین انجمن «ام اس» بوده ام و تقریبا حدود ٢٠ سال است که با مبتلایان به این بیماری از نزدیک در ارتباط هستم و با تمامی مشکلات و مسائل آنها کاملا آشنا هستم.بسیاری از مبتلایان به دلیل اینکه اولین بار خبر مبتلا شدن به این بیماری را از پزشک متخصص و با توضیحاتی کامل راجع به بیماری شنیده اند، خیلی راحت با این بیماری کنار آمده اند، لذا نمی توان گفت تمامی مبتلایان بسیار تلخ و دردناک با بیماری مواجه شده اند‌، اما برخی دیگر از  مبتلایان بنا  به نحوه نادرست بیان این بیماری بسیار آزرده شدند».
خرازی ساخت آثاری با چنین محتوایی را نیاز جامعه دانسته و بیان کرد: البته می بایست بسیاری از این مستند های کوتاه با مضامین مختلف در مورد «ام اس» جهت آگاهی دادن به عموم مردم ساخته شود و جامعه را برای زندگی مبتلایان آماده تر کنیم».
رئیس کمیته فرهنگی اجتماعی انجمن «ام اس» در پایان به نقش این انجمن در ساخت آثار اینچنینی پرداخت و گفت: ما در انجمن «ام اس» مشوق فیلم‌سازانی هستیم که فیلم‌های کوتاه یا بلند در مورد «ام اس» تولید کنند تا بتوانند سطح آگاهی و اطلاعات مردم را در مورد این بیماری بالا ببرند و از همه مهم تر اینکه تاثیر مثبتی به برخوردشان با مبتلایان به «ام اس» داشته باشند.

 فیلم مستند «سوگند بقراط» نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم با موضوع «ام اس» در جشنواره فیلم سلامت است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید