Iranian Agriculture News Agency

مدیر نگارخانه «ترانه باران»:

تبیین و ترویج گردشگری هنری یک ضرورت و نیاز مبرم است

گالری ترانه باران با هدف تبیین گردشگری هنری و برپایی نمایشگاهی فاخر از خط و خوشنویسی در نخستین نمایشگاه بین المللی «شهر گردشگر» که این روزها در ایران مال در حال برگزاری است حضوری پررنگ دارد.

تبیین و ترویج گردشگری هنری یک ضرورت و نیاز مبرم است

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی گالری،غرفه سیصد متری ترانه باران با آثاری از اساتید خط و خوشنویسی فضایی متفاوت برای چهره های اقتصادی و سرمایه گذاران گردشگری به وجود آورده است.

ترانه باران در این نمایشگاه کوشیده سیر تاریخ و تطور هنر خط و خوشنویسی در ایران را به نمایش بگذارد، از این رو طیف وسیعی از گوشه های اصیل این هنر را پیش روی مخاطب قرار می دهد: از طومارهای قاجار گرفته تا نوشته‌ای روی پوست منسوب به امام حسن (ع). از اثر وصال شیرازی و استاد غلامحسین امیرخانی تا تابلوهای خلاقانه حسین زنده‌رودی و پناهی... گران‌ترین اثر این نمایشگاه ۲۵۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

حضور یک گالری هنری در چنین رویداد اقتصادی کاری نو به نظر می آید، محبوبه کاظمی مدیر نگارخانه «ترانه باران» در این باره می گوید:ترانه باران با رویکرد معرفی ظرفیت‌های گردشگری هنری در این نمایشگاه شرکت کرده و خوشحالم بسیار از آن استقبال شد. خوشحالم فعالان حوزه‌های گردشگری وقتی از نمایشگاه ما دیدن می کنند می گویند چقدر لذت بردند و حال‌شان خوب شد و چرا ایده گردشگری هنری جدی گرفته نمی شود؟ 

محبوبه کاظمی تاکید می کند: ترانه باران برای ترویج گردشگری هنری صاحب ایده و طرح جامع است. سعی می کنیم در سلسله نشست های این نمایشگاه این مباحث را با چهره های صاحب نام گردشگری و تصمیم سازان این عرصه به بحث و تبادل نظر بگذاریم.

کاظمی معتقد است امروز گردشگری برای کشور ما یک انتخاب نیست، یک نیاز است و در همین راستا تبیین و ترویج گردشگری هنری یک ضرورت و نیاز مبرم است

کاظمی توضیح داد: بی نال هنر و معماری ونیز در کنار جشنواره های فیلم و موسیقی شناخته شده اش توانسته اقتصاد این شهر و حتی شهرهای همجوارش را پویا کند. ما  از منظر پتانسیل های هنری صاحب قابلیت های والایی هستیم باید با نگاهی به الگوهای پیشرو دنیا، بومی سازی کنیم و گردشگران خارجی را جذب کنیم. این مهم نیازمند مطالعات میدانی است. در گام نخست باید منابع هنری را دسته‌بندی کنیم و البته روی نقش رسانه و اطلاع‌رسانی تاکید ویژه دارم.

او توضیح داد: سرمایه‌گذاری روی هنر می تواند سرمایه‌گذار را بسیار زودتر از حالت عادی به بهره‌وری برساند. استفاده از آثار هنری علاوه بر بالا بردن سطح فرهنگ، تاثیری مثبت روی اعتبار برند مجموعه گردشگری می‌گذارد. این سرمایه‌گذاری فقط مربوط به آویختن تابلوی هنری نیست. بلکه در معماری، دیزاین و تولید وسایل کاربردی می‌تواند به افزایش جذابیت گردشگری کمک کند. باید از سرمایه‌گذاران گردشگری بخواهیم هنر را حتما در پروژه‌های خود دخالت دهند چون به تسریع برگشت سرمایه آنها کمک می‌کند.

نخستین نمایشگاه بین‌المللی اقتصاد و سرمایه‌گذاری گردشگری تا نهم شهریور برپاست و علاقه‌مندان به هنر می‌توانند در سالن E1 به دیدار گالری ترانه باران بروند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید