Iranian Agriculture News Agency

در پی ممنوعیت صادرات شیر خشک صنعتی؛

کارخانجات لبنی جانی دوباره گرفتند

ایانا-کشاورزی: ایجاد ارزش افزوده 600تا 700میلیون دلاری در لبنیات و همچنین 300میلیونی شیرینی و شکلات سبب شده تا صادرات شیرخشک به صورت خام ممنوع شود.

کارخانجات لبنی جانی دوباره گرفتند

 

​در پی ارسال نامه وزیر صنعت، معدن و تجارت به رئیس کل گمرک ممنوعیت صادرات انواع کاغذ شامل چاپ، بسته بندی و روزنامه، انواع تیشو، چای فله و بسته بندی، کره در بسته بندی بالای ۵۰۰ گرم، انواع شیر خشک اطفال و  انواع شیر خشک صنعتی، اعلام شد.

رحیم بنامولایی رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک و غذای کودک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه کشاورزی در خصوص ممنوعیت صادرات شیرخشک گفت: تصمیم ممنوعیت شیرخشک صنعتی با توجه به کمبود داخلی کارخانجات لبنی درست و بجا بوده است.

او با بیان اینکه شیرخشک صنعتی در تولید شیرینی و شکلات و همچنین لبنیات استفاده می‌شود، افزود: ایجاد ارزش افزوده 600تا 700میلیون دلاری در لبنیات و همچنین 300میلیونی شیرینی و شکلات سبب شده تا صادرات شیرخشک به صورت خام ممنوع شود.

بنامولایی با تاکید به اینکه در سال جاری در حدود 1میلیار دلار برای شیرینی و شکلات برای صادرات ارزش‌گذاری شده است، گفت: خوشبختانه در اکثر کارخانجات لبنیاتی کشور شیرخشک صنعتی تولید می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید