Iranian Agriculture News Agency

واکنش وزیر صنعت به احتکار خودروها؛

منطقی نیست

ایانا- اقتصاد: با وجود نهادهای نظارتی متعدد(124،110،135) ، تامین پارکینگ برای احتکار این تعداد (روزی 18000م) و جریمه تاخیر در تحویل، احتکار خودرو منطقی نیست.

منطقی نیست

احتکار خودروها و افزایش قیمت‌های باورنکردنی خودروها در بازار، این روزها به گله و نارضایتی جدی مصرف‌کنندگان تبدیل شده است، در این باره، وزیر صنعت، معدن و تجارت در واکنش به احتکار خودروها، این اقدام را با وجود نهادهای نظارتی متعدد، غیرمنطقی دانست و در توییتر خو نوشت، «روزانه بیش از 3هزار خودرو در کشور تولید می‌شود و طی هفت روز تحویل خریداران می‌شود، با وجود نهادهای نظارتی متعدد(124،110،135) ، تامین پارکینگ برای احتکار این تعداد (روزی 18000م) و جریمه تاخیر در تحویل، احتکار خودرو منطقی نیست. با این‌حال اگر اطلاع دقیقی دهید بررسی می‌شود.»

این واکنش در حالی از سوی محمد شریعتمداری در شبکه اجتماعی توئیتر مطرح شد که به گزارش شاتا، روز گذشته ماجرای اتهام احتکار خودرو با تکذیب برخی مجلسی‌ها روبه شد. سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن رد احتکار خودرو توسط خودروسازان گفت: سازمان بازرسی در سه ایستگاه برای نظارت بر کار خودروسازان مستقر شده است و بنابراین در این زمینه نظارت مستقیم دارد. علاوه بر این با توجه به حجم تولیدی خودروها این مساله در شرایط کنونی نه تنها نمی‌تواند به عنوان مشکل اساسی بازار خودرو مطرح شود بلکه منطقی هم به نظر نمی‌رسد زیرا در واقع سازمان بازرسی در خودروسازی مقیم است و همه فعالیت‌ها را زیر نظر دارد. بنابراین اتهام احتکار خودرو منطقی نیست.

سعید باستانی با اشاره به تغییر قیمت‌ خودروهای داخلی گفت: تغییراتی که در بازار خودور اخیرا اتفاق افتاده با افزایش قیمت متفاوت است. اما بالا رفتن قیمت‌ خودروهای داخلی بعد از تغییر نرخ ارز طبیعی است.

او اظهار کرد: بخش زیادی از قطعات خودروهای تولیدی از خارج از کشور وارد می‌شوند و این باعث تاثیرگذاری نرخ ارز بر بازار این خودروها خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید