Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرودشت خبر داد:

آغاز فعالیت سایت گیاهان دارویی با هدف برون رفت از خشکسالی

سایت گیاهان دارویی با هدف برون رفت از چالش خشکسالی اخیر در شهرستان مرودشت فعالیت می‌کند.

آغاز فعالیت سایت گیاهان دارویی با هدف برون رفت از خشکسالی

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرودشت، از فعالیت سایت گیاهان دارویی واقع در روستای کمرزرد این شهرستان خبر داد و گفت: این سایت در تولید، بسته‌بندی و فرآوری انواعی از گیاهان داروئی نظیر مریم گلی، اسطوخودوس، گاو زبان، کنگر فرنگی، گل راعی، خار مریم و آویشن فعالیت دارد.

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، عزیز رحیمی تصریح کرد: این سایت دارای یک گلخانه 2 هزار و 200 متر مربعی است، که در آن نشاء انواع گیاهان داروئی تولید و تکثیر شده و در اختیار کشاورزان طرف قرارداد قرار می‌گیرد. این در حالی است که تنها منبع تامین آب این گلخانه آب شور بوده که  دستگاه آب شیرین کن تصفیه می‌شود.

او افزود: همچنین این سایت دارای دو سوله است، که در یکی از آنها نبار، خشک کردن و بسته بندی گیاهان داروئی صورت گرفته و در دیگری عصاره گیری، تولید اسانس و عرق گیری از گیاهان داروئی انجام می‌شود.

رحیمی گفت: در این سایت کار تولید و بسته بندی عسل نیز صورت می‌گیرد.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان مرودشت خاطرنشان کرد:برخی از کشاورزان روستاهای همجوار همچون کمر زرد، مجد آباد، قاسم آباد و حتی روستاهای دوردست تری همچون فاروق، بیضا و سیدان هر ساله برای کشت گیاهان داروئی با این سایت قرارداد منعقد می‌کنند و بر مبنای این قرارداد، کارشناسان سایت علاوه بر عرضه نشاءهای تولید شده در سایت به کشاورزان طرف قرارداد، بر تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت محصول در مزارع کشاورزان نظارت مستمر دارند.

گفتنی است، راه‌اندازی چنین سایت‌هایی دارای مزایایی همچون  اشتغالزائی، سودآوری بیشتر کشاورزان در مقایسه با کشت‌های زراعی متداول، تغییر الگوی کشت، صرفه‌جوئی در مصرف آب و ارتقای ارزش افزوده محصولات کشاورزی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید