Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره منابع طبیعی شمیرانات خبر داد؛

بهره برداری از 10 پروژه آبخیزداری در هفته دولت

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات از افتتاح و بهره برداری 10 پروژه آبخیزداری با اعتباری حدود 16 میلیارد ریال در هفته دولت خبرداد.

بهره برداری از 10 پروژه آبخیزداری در هفته دولت

به گزارش ایانا؛ حسن شکری با اعلام این خبر افزود: این پروژه ها در حوزه های آبخیز سدهای لار و لتیان و شمال تهران در قالب عملیات مکانیکی شامل احداث بندهای سنگی ملاتی، گابیون بندی و مرمت سازه ها به حجم 6500 مترمکعب و عملیات بیولوژیکی شامل اقدامات کپه کاری در سطح 700 هکتار به مرحله اجرا درآمده است.

وی ضرورت اجرای عملیات آبخیزداری را مورد تأکید قرار داد و در همین ارتباط تصریح کرد: عملیات آبخیزداری علاوه بر کنترل سیلاب و بهبود شاخص های پایداری آب و خاک، پوشش گیاهی و معیشت ساکنین حوزه های آبخیز، موجب کاهش فرسایش خاک و تقویت سفره های آب زیرزمینی می شود.

این مقام مسئول به تهیه طرح جامع کاهش خطرات سیلاب حوزه های آبخیز شهری اشاره کرد و اظهار داشت: از آنجائی که شهرستان شمیرانات سابقه سیل خیزی را در کارنامه خود دارد و با توجه به شرایط توپوگرافی منطقه، بخشی از این شهرستان در معرض آسیب ناشی از خطرات سیلاب قرار دارد که به همین منظور طرح جامع کاهش خطرات سیلاب حوزه های آبخیز شهری این شهرستان تهیه و به استانداری و مدیریت بحران ارائه شده و مورد تصویب قرار گرفته است که در صورت تأمین و تخصیص اعتبارات، پروژه های آبخیزداری به سرعت در سطح شهرستان به مرحله اجرا درخواهد آمد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات خاطر نشان کرد: حوزه های آبخیز این شهرستان حدود 157 هزار هکتار است که 53 هزار هکتار آن در محدوده حوزه های آبخیز شهری قرار دارد که برای اجرای طرح جامع کاهش خطرات سیلاب در این حوزه های آبخیز شهری حدود 83 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید