Iranian Agriculture News Agency

روحانی در صحن علنی مجلس؛

کاخ سفید از جلسه امروز اندوه‌بار خواهد شد

رئیس جمهوری پس از طرح سوالات برخی از نمایندگان به سوالات آنها پاسخ داد.

کاخ سفید از جلسه امروز اندوه‌بار خواهد شد

به گزارش ایانا حسن روحانی در حال حاضر در حال پاسخ به سوالات نمایندگان است که از شبکه خبر و رادیو فرهنگ به طور زنده پخش می‌شود. روحانی گفت: همه باید بهترین کلام، بهترین سخن، نیکو ترین جملات را نسبت به هم به کار ببریم. امیدواریم توصیه هایی که مقام معظم رهبری نسبت به همین جلسه به من فرمودند بتوانم نکات مورد نظر ایشان را دقیقا مراعات کنم.

رئیس جمهوری افزود: درآغاز این روز را روز مبارکی برای دموکراسی کشور و مردم سالاری دینی می بینم . هیچ کس فکر نکند که پاسخگو بودن به عنوان یک نقطه ضعف است. به عنوان بالاترین نقطه قوت مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران است که همه مسئولان باید پاسخگو باشند. هر کدام در چارچوب قانون و وظایف خود.

به گفته روحاتی هیچ کس از مردم شریف ایران از دوستان ما در جهان و یا دشمنان ما فکر نکنند امروز آغاز شکافی بین دولت ومجلس است کاملا این تصور اشتباه است .مجلس و دولت هدف بسیار بزرگی را بر دوش دارند و این بار مسئولیت را با همکاری هم باید به مقصد برسانند.

رئیس جمهوری تاکید داشت: همواره تلاش من بر این بوده که بین دولت ومجلس ارتباط نزدیک و برادرانه باشد و به نظر من این چنین بوده . بسیاری از نمایندگانی که در برابرشان سخن می گویم در انتخابات 96 حضور فعال داشتند در کابینه دولت دوازدهم کمک کردند. در طرح ها و لوایح در کنار هم بودیم. ممکن است گله‌ای از دولت داشته باشید و ما از شما گلایه داشته باشیم اما دوستانه و برادرانه است.

*‌سوال نمایندگان که در 5 بند تدوین شده و بسیاری از سوالات مشابه این سوالات سوالات ملت ایران هم هست. نه تنها یک چهارم نمایندگان امروز مجلس این سوالات را دارند بلکه به اعتقاد من بسیاری از مردم این سوالات را دارند که چرا بیکاری هست؟ وضع بانک این چنین ؟ وضع قاچاق آن چنان؟ رکود و رونق شرایطی را طی می کنند که مورد انتظار مردم نیست و چرا رشد قیمت ارز؟ به هر کوچه و خیابانی بروید سوالات همین است. مردم حق دارند بپرسند. مردمی که در دولت یازدهم در طول چهار سال و ودر ماه های اولیه دولت دوازدهم شاهد تحول مثبت در اقتصاد، فرهنگ و مسائل اجتماعی و امنیت ملی و سیاسی داخلی و خارجی بوده‌اند امروز برای شان این سوال مطرح شده که چه شده است که مردم باید از آینده زندگی خود و کشورشان نگران باشند. این سوال اصلی است.

*سوال اصلی این است که چرا در طول 4 سال و نیم حرکت ما به سرعت رو به جلوبود. در رشد اقتصادی در تعادل قیمت ارز در رونق اقتصادی و .... چیزی مخفی نیست. در این 7 تا 8 ماه اخیر ناگهان شرایط نویی آغاز شد.

*ممکن است بفرمایید این شرایط نو از ارز و رکود و اشتغال و قاچاق و سیستم بانکی بود . ناگهان تصور مردم از آینده ایران تغییر کرد و این درد بزرگ است. بیکاری و نا به سامانی بانکی و شرایط ارزی مشکل بزرگی است. رونق هم مهم است اما همه این ها در برابر اعتماد و امید مردم ناچیز است.

*چرا امیدمردم تغییر کرده و نسبت به آینده ایران دچار تردید شدند و عده ای نسبت به عظمت و قدرت نظام رشد وتوسعه آینده دچار شک شده‌اند؟ این شک را باید درمان کنیم. باید با زبانی درست و صحیح با مردم سخن بگوییم که مردم قانع شوند که مشکلات این چند ماه زودگذر است. کلید مسائل همین است. باید توضیح بدهیم با هدایت رهبری و هماهنگی سه قوه و نیروهای مسلح عبور می کنیم.


*‌نخواهیم گذاشت توطئه آمریکا پیروز شود. نمی گذاریم یک مشت ضد ایرانی که امروز در کاخ سفید جمع شدند علیه ما توطئه کنند. امروز کاخ سفید از پایان جلسه امروز اندوه بار خواهد شد. پایان این جلسه بین مجلس و دولت و بین دو قوه و قوه قضاییه و بین سه قوه و نیروهای مسلح و بین همه اینها با رهبری است. نه ترسی داریم از مشکلات و به خوبی عبور می کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید