Iranian Agriculture News Agency

​مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

تشکیل پروند برای متصرفان ایل‌راه‌های عشایر

​مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل پرونده‌ قضایی برای زمین‌خواران در محدوده ایلراه‌ها و مناطق عشایری کهگیلویه و بویر احمد خبر داد و گفت: ایلراه‌های عشایر توسط سودجویان تصرف می‌شود.

تشکیل پروند برای متصرفان ایل‌راه‌های عشایر

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی عشایر مجید علیپور اظهار داشت: سودجویان به نسبت به تصرف اراضی ملی در محدوده مناطق عشایری از جمله ایلراه‌ها بویژه در مرزها اقدام می‌کنند که جلوگیری از هرگونه زمین‌خواری در این محدوده به عنوان یک اولویت در دستور کار است.

وی افزود: با بررسی‌های انجام شده بیش از 100 هکتار از ایل‌ره‌های واقع در محدوده مناطق عشایری استان توسط افراد سودجو تصرف شده است که با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شدند.

علیپور با اشاره به اینکه 570 سامانه عشایری در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، ابراز کرد: به نوعی مرزهای شرقی و غربی استان در اختیار  عشایر استان است که تاکنون در حفاظت و صیانت از آن‌ها سنگ تمام گذاشته‌اند و به نوعی در جایگاه یک پایگاه امنیتی نقش ایفا می‌کنند.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: جمعیت عشایری این استان در سال 66 بیش از 126 هزار نفر بوده که بنا به دلایل مختلف این میزان امروز به نصف کاهش یافته است.

وی با تشریح نقش عشایر در اقتصاد استان در بخش‌های مختلف بیان کرد: بیش از 96 درصد جمعیت جامعه عشایری اشتغال داشته و در زمینه بیکاری هیچ دغدغه‌ای نداریم.

علیپور یادآور شد: عشایر کهگیلویه و بویراحمد 54 درصد گوشت قرمز مورد نیاز استان را تامین می کنند و 27 درصد عرصه‌های زراعی( 53 هزار هکتار ) و 17 درصد باغ‌ها( 6 هزار و 440 هکتار ) را نیز در اختیار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید