Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان حج و زیارت:

شاید حج عمره دوباره برقرار شد

رئیس سازمان حج و زیارت درپاسخ به سوالی درباره ازسرگیری حج عمره گفت: این موضوع را مقامات عربستان درگفتگوها مطرح کرده اند اما تا زمانیکه روابط دوجانبه برقرارنشود نسبت به برخی امور نگرانی‌هایی داریم. چون برای ما موضوع امنیت, عزت و کرامت زائران ایرانی را سه اصل مهم دربرقراری عمره دانست

شاید حج عمره دوباره برقرار شد

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حمید محمدی با بیان این مطلب ادامه داد: مادامیکه نسبت به این مسائل و پیچیدگی های آن اطمینان حاصل نکنیم، برای ازسرگیری عمره اقدامی نمی‌کنیم. 

رئیس سازمان حج و زیارت در نشست خبری مشترک با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اقدامات انجام شده درباره پیگیری دیه شهدای حادثه منا گفت: امسال نیز نمایندگان 11 شهید این حادثه که درعربستان مدفونند برای آزمایش دی ان ای به حج آمده اند و این آزمایش انجام شد و در انتظار نتیجه آن هستیم تا موضوع را تا زمان حضورمان درمکه نهایی کنیم.

محمدی درباره امکان افزایش شمار حجاج تمتع گفت: دراین باره مشکلات جدی با کشور میزبان داریم که مانع افزایش شمار زائر است. محدودیت جا و امکانات درمنا وعرفات مهمترین معضل است که همین تعداد 86 هزار زائرهم متحمل سختی زیادی می شوند. محمدی با بیان اینکه تلاش برای گرفتن سهمیه بیشتر برای اعزام به تمتع را داریم گفت: افرادی که درسال های 1385- 86 و 87 ثبت نام کرده اند باید ازمشکلات مطلع باشند و توجیه شوند ضمن اینکه این کمبودها درمدینه هم به علت تخریب بیش از حد هتل های اطراف مسجدالنبی و جایگزین نداشتن، به شدت ملموس است و تا وقتی این مشکلات هست امکان افزایش شمارحجاج وجود ندارد. وی جمعیت درنوبت حج را بیش از یک میلیون نفر اعلام کرد و گفت تا 15 سال آینده امکان نام نویسی وجود ندارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید