Iranian Agriculture News Agency

همزمان با هفته دولت انجام می شود؛

بهره برداری از 3 پروژه آبخیزداری در فیروزکوه

​رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیرزوکوه از افتتاح و بهره برداری 3 پروژه آبخیزداری در هفته دولت با اعتباری حدود 34 میلیارد ریال خبرداد.

بهره برداری از 3 پروژه آبخیزداری در فیروزکوه

به گزارش ایانا؛ جمشید جویباری با اعلام این خبر افزود: این پروژه ها با هدف کنترل سیلاب و رسوب و کاهش فرسایش خاک و تغذیه سفره های آب زیر زمینی در حوزه های آبخیز آتشان و مزداران، سله بن و ارو (طرود) این شهرستان به مرحله اجرا در آمده است.

وی به حجم عملیات و اقدامات انجام شده در اجرای این پروژه ها اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه آبخیز آتشان و مزداران 14 هزار مترمکعب عملیات مکانیکی در قالب احداث بندهای سنگی ملاتی اجرا شده است و در حوزه آبخیز سله بن احداث بندهای سنگی ملاتی به حجم 400مترمکعب و اقدامات بیولوژیکی شامل کپه کاری، بذرپاشی و بذر کاری در سطح 95 هکتار و عملیات حفاظت و قرق در سطح 650 هکتار به مرحله اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: در حوزه آبخیز ارو، اقداماتی همچون احداث بندسار خاکی به حجم 800مترمکعب، احداث بندهای سنگی ملاتی به حجم 300 مترمکعب، عملیات بیولوژیکی در سطح 280 هکتار و عملیات حفاظت و قرق به مساحت 700هکتار در این حوزه آبخیز انجام شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید