Iranian Agriculture News Agency

کارگردان «مارلون» در گفت وگو با ایانا:

دوران کودکی ما سینمای کودک بسیار قوی بود

کارگردان فیلم کوتاه داستانی «مارلون» که در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان شرکت دارد، به مخاطبان پیشنهاد کرد این فیلم را به دلیل این که درباره سینماست، تماشا کنند.

دوران کودکی ما سینمای کودک بسیار قوی بود

درناز حاجی ها کارگردان فیلم کوتاه داستانی «مارلون» در گفت وگو با ایانا درباره مضمون اثر خود توضیح داد: «مارلون» فیلمی درباره سینماست. درباره این که گاهی والدین نمی دانند بچه ها چه در ذهن دارند و از زندگی چه می خواهند اما خانواده ها آن ها را به سمتی که دوست ندارند، هدایت می کنند و در نهایت بچه ها مسیر اشتباهی را طی کرده و دچار سردرگمی می شوند. 

وی با اشاره به علاقه مندی اش نسبت به فیلمسازی برای کودکان افزود: اگرچه در فیلم هایم صرفا به دنبال ژانر خاصی مثل درام، کمدی یا کودک و نوجوان نیستم، اما دغدغه کودکان را دارم. زیرا آن ها دنیای متفاوتی از ما دارند و قبل از این فیلم دیگری هم درباره بچه ها ساخته ام. 

حاجی ها خاطر نشان کرد: متاسفانه پیش از این چندان در فضای جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان قرار نداشته ام و به علت ادامه تحصیل در لندن سه سال در ایران حضور نداشتم. اما با توجه به بازخوردها می دانم که فضای صمیمی و خوبی دارد و به دلیل این که جشنواره ای تخصصی است، برای فیلمسازان انگیزه بخش و امیدوار کننده است. 

وی با اشاره به خاطره انگیز بودن سینمای کودک و نوجوان ادامه داد: در دوران کودکی ما سینمای کودک بسیار قوی بود. «دزد عروسک ها»، «کلاه قرمزی»، «الو الو من جوجوام» فیلم های خاطره انگیزی هستند که امروزه کمتر در سینما می توان سراغشان را گرفت. این فیلم ها «برای کودک» ساخته شده اند اما عمده فیلم های امروز سینمای کودک و نوجوان، دغدغه کودکان را دارند. امیدوارم روزی امیدوارتر بشویم و سینمای کودک جان تازه ای بگیرد. امیدوارم خاطراتمان با سینمای کودک دوباره تکرار شود. 

او در پایان گفت:«مارلون» را به این دلیل ببینید، چون فیلمی درباره سینماست؛ داستان کودکی که مادرش او را برای تست بازیگری آماده می کند. این نوع فیلم ها معمولا برای اهالی سینما جذاب و جلسات تست بازیگری نیز جالب اند.

فیلم کوتاه مارلون

نمایی ار فیلم کوتاه مارلون

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید