Iranian Agriculture News Agency

بهادری در موافقت با استیضاح کرباسیان/

وزارت اقتصاد توان هماهنگی تیم اقتصادی دولت را ندارد

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه با وصله و پینه کابینه درست نمی شود، گفت: وزارت اقتصاد توان هماهنگی تیم اقتصادی دولت را ندارد.

وزارت اقتصاد توان هماهنگی تیم اقتصادی دولت را ندارد

به گزارش ایانا، سید هادی بهادری در موافقت با استیضاح وزیر اقتصاد خطاب به رئیس جمهور گفت: شان وزارت اقتصاد در کابینه به هماهنگ کننده چند اداره تقلیل پیدا کرد، انتظار داشتیم یک اقتصاددان در راس وزارت اقتصاد باشد اما متاسفانه به بحث تخصص در اقتصاد توجه نشده است، این در حالی است که هرجا از افراد متخصص استفاده نشده آسیب دیدیم.

به اندازه فوتبال برای اقتصاد ارزش قائل نشدیم

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به اندازه فوتبال برای اقتصاد ارزش قائل نشدیم، افزود: در فوتبال به دلیل نبود مربی خوب از خارج کشور به دنبال متخصص می گردیم اما در اقتصاد این موضوع مورد بی توجهی واقع شده است.

 با وصله و پینه کابینه درست نمی شود

او خطاب به رئیس جمهور با انتقاد از اینکه با وصله و پینه کابینه درست نمی شود، ادامه داد: وزارت اقتصاد توان هماهنگی تیم اقتصادی دولت را ندارد؛ اقتصاد کشور تئوری ندارد و وزیر اقتصاد نمی تواند تئوری پردازی و سیاست های اقتصادی دولت را تبیین کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به کرباسیان گفت: شما چرا وقتی خودتان بر این باور بودید که اقتصاد کلان نمی‌دانید پیشنهاد تصدی وزارت را قبول کردید؟ چرا در اردیبهشت ماه استعفاء ندادید؟ چرا حتی یک عذرخواهی از ملت نکردید؟ آیا نمی دانید مردم در چه فشار اقتصادی هستند.

بهادری با تاکید بر اینکه مهم ترین مسئله امروز مردم گرانی و بیکاری است، خطاب به وزیر افزود: آیا می دانید ریشه بیکاری و گرانی در وزارتخانه شماست؟ می دانید اگر می توانستید این دارایی ها و نقدینگی کلان کشور را درست هدایت کنید گرانی ها اتفاق نمی افتاد، آیا می دانید واحدهای تولیدی و اصناف و بازار یا توسط بانک ها گرفتار شدند یا توسط اداره دارایی و مالیاتی، آیا می دانید بانک ها با تحمیل عقود یک جامعه فقط در سود تولیدی ها شریک هستند و در ضرر آن ها را به سمت ممنوع الخروجی، زندان و مصادره اموال هدایت می کنند، آیا می دانید چه بروکراسی هایی در بانک های شما حاکم است؟

کسانی 3 هزار سکه خریدند و مالیات نمی دهند اما بقال سرکوچه باید مالیات پرداخت کند

او ادامه داد: آیا می دانید برای یک تولیدی یک یا دو سال طول می کشد سرمایه در گردش داده شود؟ آیا می دانید هنوز بند و تبصره 16 بودجه 97 که براساس آن جرائم تاخیرکنندگان بخشیده می شود هنوز بعد از گذشت 5 ماه با فرصت 6 ماهه اجرا نشده است؟ آیا می دانید گمرک شما باعث شده تلمباری از محصولات کشور ما در گمرکات خراب شود. متاسفانه کسانی 3 هزار سکه خریدند و مالیات نمی دهند اما بقال سرکوچه باید مالیات پرداخت کند، آیا می دانید چه درصدی از تولیدکنندگان در زندان هستند، آیا می دانید کسی که سال ها برای واحد تولیدی خود زحمت کشیده، واحدش مصادره شده است؟ آیا می دانید عدالت مالیاتی وجود ندارد.

آقای کرباسیان؛ لباس وزارت اقتصاد به تنتان نمی آید

بهادری خطاب به کرباسیان با بیان اینکه شما انسان خوش برخورد و خوش منشی هستید اما لباس وزارت اقتصاد به تنتان نمی آید، یادآور شد: شما نه توان هماهنگی تیم اقتصادی را دارید و نه سیاستگذاری اقتصادی را می دانید، شما می توانید مدیر اقتصادی خوبی باشید اما نمی توانید وزیر اقتصاد خوبی باشید.

باید برای شرایط سخت تر و اقتصاد مقاومتی آماده شویم

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: هنوز تحریم ها شروع نشده و با این وضعیت بحرانی مواجه هستیم باید برای شرایط سخت تر و اقتصاد مقاومتی آماده شویم؛ از نمایندگان تقاضا دارم با رأی به استیضاح فرصت دهیم از نخبگان اقتصادی و متخصصان برای مدیریت این وزارتخانه مهم استفاده شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید