Iranian Agriculture News Agency

اعتراض معاونت برون مرزی صدا و سیما به یک سانسور بین المللی صندوق ورودی

معاونت برون مرزی سازمان صدا و سیما در بیانیه ای ، به مسدود شدن حساب برخی از شبکه های بین المللی این معاونت در شبکه های اجتماعی فیس بوک، توییتر، یوتیوب و گوگل پلاس اعتراض کرد و آن را نشانه اثر گذاری این شبکه ها در فضای رسانه ای جهانی دانست .

اعتراض معاونت برون مرزی صدا و سیما به یک سانسور بین المللی
صندوق ورودی
 
 
به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی صدا و سیما ،معاونت برون مرزی در این بیانیه علت مسدود ساختن حساب این شبکه های فعال و پر طرفدار در برخی از شبکه های اجتماعی را روشن گری و استقلال آنان در ارائه خبرها و گزارش های صحیح و دقیق از اتفاقات و رویدادهای خبری در جهان به ویژه در منطقه خاورمیانه ارزیابی کرده و آن را یک سانسور بین المللی دانسته است .
متن این بیانیه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
طی روزهای گذشته حساب های برخی شبکه های برون مرزی رسانه ملی در شبکه های اجتماعی فیس بوک، توییتر، یوتیوب و گوگل پلاس مسدود شده است. در بیانیه منتشر شده از سوی اداره این شبکه های اجتماعی علت مسدود سازی، گمراه سازی این حساب ها از طریق انتشار اطلاعات نادرست در باره منشآ بارگذاری و انتشار مطالب ذکر شده است.
معاونت برون مرزی صدا و سیما ضمن تقبیح و محکوم کردن این اقدام آن را مصداق بارز سانسور و جلوگیری از انتشار حقایق و دیدگاه های مختلف در شبکه های اجتماعی جهانی می داند. مسدود سازی رسانه های مستقل چه در نتیجه تصمیمی اداری توسط اداره شبکه های اجتماعی یادشده، یا متاثر از فشارهای بیرونی صاحبان ثروت و قدرت سیاسی و امنیتی در ایالات متحده آمریکا یا متحدان آن، در هر حال یک افتضاح سیاسی و رسانه ای است که در عصر ارتباطات و آزادی رسانه ها رخ می دهد.
رسانه های مستقلی چون پرس تی وی، هیسپان تی وی، العالم، سحر، الکوثر و ... جز انتشار واقعیت هایی که دولت آمریکا و متحدانش علاقه ای به انتشار آن ندارند، جرم دیگری مرتکب نشده اند که مستحق مسدود سازی و بسته شدن باشند. جرم شبکه هیسپان تی وی که با بیش از نیم میلیون نفر دنبال کننده در یوتیوب  هویتی کاملا آشکار و اعلام شده دارد، نه گمراه سازی، بلکه افشای جنایات رژیم صهیونیستی و اربابان آن و به تصویر کشیدن جنایاتی است که علیه بشریت در فلسطین و یمن و مناطق دیگر جهان می شود. جرم شبکه ای شناخته شده مانند "العالم" که سال ها است در مسیر افشای توطئه های دشمنان ملت های منطقه از سوریه گرفته تا عراق و بحرین و لبنان و فلسطین و ... پیشتازی می کند، نه اطلاعات نادرست که عریان ساختن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کودک کشی رژیم سعودی در یمن است.
جرم شبکه پرس تی وی مقابله با گمراه سازی افکار عمومی غرب و خنثی سازی نقشه های سیاسی و تبلیغاتی آمریکا و متحدانش در اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی دروغین است نه آنچه در بیانیه فیس بوک تحت عنوان اقدامات گمراه کننده،ادعا شده است .
اقدامات چند روز اخیر صاحبان سازمان های شبکه های اجتماعی جهانی چون فیس بوک و یوتیوب و توییتر و ... در خفه کردن صدای رسانه های مستقل این واقعیت را آشکار می سازد که گویی شعارهای زیبای آزادی بیان و جریان آزاد اطلاعات تنها زینت المجالس سلطه گران جهان است که در سایه آن گروه های تروریست و آدمکش های حرفه ای چون داعش و رژیم های کودک کش در منطقه با آسودگی خاطر به فعالیت در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی و حقیقی با استفاده از تمامی ظرفیت های رسانه ای مشغولند و در مقابل رسانه های مستقل افشاگر حامی حقوق مظلومان و ستم دیدگان محکوم به خاموشی و سکوت هستند.
معاونت برون مرزی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی بار دیگر با محکومیت مسدود سازی رسانه های ایرانی مستقل در شبکه های اجتماعی و اینترنت و تکذیب قاطع ادعای اداره کنندگان آن تاکید میکند این رسانه ها با سربلندی و افتخار همواره به شعار دفاع از مظلومان و افشای جنایات نظام سلطه و ایادی آن در منطقه و جهان و انعکاس صدای بی صدایان در جهان وفادار خواهند ماند و حق اقدامات حقوقی و پیگیری بین المللی قانونی علیه اقدام کنندگان به ایجاد محدودیت برای رسانه های برون مرزی جمهوری اسلامی را محفوظ میدانند. این فشارها و محدود سازی ها بی تردید نشان از تاثیر گذاری قابل توجه رسانه های مستقل بر افکار عمومی علیرغم هیاهوی گوش خراش تبلیغات و جریان های رسانه ای سلطه گران مستکبر و هراس آنان از روشن شدن واقعیت ها و افشای حقایق دارد و این مسیری است که رسانه های برون مرزی جمهوری اسلامی ایران با قدرت و اعتماد به نفس همچون گذشته در آن گام برخواهند داشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید