Iranian Agriculture News Agency

خطیب نماز جمعه تهران:

مسئولان در رفع گرفتاری های مردم بکوشند

خطیب نماز جمعه موقت تهران از مسئولان خواست تا همزمان با عید غدیر خم با مردم عقد اخوت و برادری ببندند، در غم آنان سهیم و شریک باشند و در برطرف کردن گرفتاری های آنان بکوشند.

 مسئولان در رفع گرفتاری های مردم بکوشند

آیت الله محمد علی موحدی کرمانی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به فضیلت های روز عید غدیر، گفت: دستور است شیعیان و به ویژه فقرا را خوشحال کنیم و یک درهم صدقه در روز غدیر مساوی با هزار درهم در روزهای دیگر است. پس مسئولان، مردم را خوشحال کنند و بیایید در روز غدیر همه با هم برادر باشیم.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به مفهوم ولایت در منابع دینی اظهار داشت: اگر مردم متمسک به ولایت باشند، دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند.

موحدی کرمانی با استناد به آیه سوم از سوره مائده که می فرماید «امروز کافران از دین شما ناامید شدند» گفت: در دوران غیبت که دسترسی به معصوم نداریم، تمسک به ولایت یعنی تمسک به ولایت فقیه که در راس حکومت اسلامی است.

وی از مکان و زمان عبادت و عقل عبادت کننده به عنوان سه عنصر موثر در پاداش اعمال انسان یاد کرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند که نسیم هایی در زندگی انسان می وزد و رحمت الهی را به همراه دارد. پس خودتان را در معرض این نسیم رحمت قرار دهید زیرا نسیم رحمت الهی دائمی نیست و گاهی می وزد که از جمله در شب جمعه و سحرگاه جمعه است.

* نسیم رحمت الهی در ماه ذیحجه

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از دهه اول ماه ذیحجه به عنوان زمانی یاد کرد که نسیم رحمت الهی می وزد و اظهار داشت: خدا مناجات خود با حضرت موسی را 10 روز تمدید کرد و این روزها بسیار باارزش و بزرگ است که قرآن از این روزها به عنوان «ایام معلومات» یاد می کند و احتمالا شب های ده گانه که به عنوان «لیال عشر» در قرآن آمده، همین شب ها بوده است.

موحدی کرمانی تاکید کرد: اگر موفق به بهره برداری در این دهه نشدیم، بدانیم که عید غدیر در پیش است و باید قدردان این عید باشیم و امام رضا علیه السلام فرمودند که خدا دو برابر آنچه در ماه رمضان، شب قدر و شب عید فطر از آتش جهنم آزاد کرده، در روز غدیر آزاد می کند.

امام جمعه تهران همچنین به نقش تقوا در زندگی انسان اشاره کرد و با استناد به آیات دوم و سوم سوره طلاق گفت: تقوا، دشواری ها را آسان می کند و هر کسی که تقوا داشته باشد، خدا کارهای بد او را به خوبی تبدیل می کند و پاداش او را زیاد می گرداند.

**خطبه دوم نماز

موحدی کرمانی خطبه دوم نماز جمعه را با اشاره به داستان بیعت شکنی مردم کوفه با حضرت مسلم ابن عقیل سفیر امام حسین به کوفه آغاز کرد و گفت: آنچه بر مسلم اتفاق افتاد و در شهر کوفه رخ داد از عجایب بود. باید این جریان مورد دقت قرار گیرد و بررسی و برای ما درس شود. وقتی حضرت مسلم بر کوفه وارد شد و نامه امام را برای مردم خاند 18 هزار نفر با او بیعت کردند اما پس از چند روز هیچ کس همراه او نبود.

وی ادامه داد: دشمن چه ترفندی به کار می برد که این جمعیت عظیم را از حضرت مسلم می گیرد این یک درس است. من به دو نکته اشاره می کنم یکی از عوامل این بود که دشمن در یاران حضرت مسلم نفوذ کرد.

خطیب نماز جمعه تهران به عامل نفوذی و نفوذ دشمن در انقلاب اشاره کرد و گفت: فریاد رهبر از نفوذ بلند بود. نفوذ به دو شکل است گاهی دشمن به شخص ماموریت می دهند که نفوذ کند و نوع دوم نفوذ در فکر مسوولین است. در حادثه کربلا نفوذ دوم هم اتفاق افتاد. جمعیت عظیمی که اطراف حضرت مسلم بودند به واسطه نفوذ دلشان خالی شد، آن ها هم ترسیدند و پراکنده شدند.

امام جمعه موقت تهران افزود: امام چقدر داد بزند که از آمریکا نترسید چقدر رهبر داد بزند. امام فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند به میدان بیایید. مردم صدای مسلسل شاه را می شنیدند و جنازه هایی که شاه کشته بود می دیدند، اما ایستاده بودند وایستادند. امام فرمود: شاه رفتنی است و نگران نباشید؛ یعنی خدا با شما است؛ گروهی که خدا با اوست پیروز است دشمن سلاح و امکانات را دارد اما خدا را ندارد و لذا شکست می خورد و هیچ غلطی نمی کند.

موحدی کرمانی ادامه داد: مقام معظم رهبری چند روز قبل درباره اینکه آیا آمریکا می تواند با ما بجنگد فرمودند نمی تواند یعنی مقام معظم رهبری می خواهند به کسانی که از آمریکا وحشت دارند، تفهیم کنند که آمریکا نمی تواند با ما بجنگد نه از آن جهت که دلش برای ما سوخته است، بلکه اگر می توانست با جنگ کاری را از پیش ببرد می جنگید.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در باره نفوذ دشمن تصریح کرد: پسر زیاد مردم را از لشکر یزید ترساند و رای و بیعت مردم کوفه را که از امام حسین و مسلم ابن عقیل تغییر داد، این نفوذ فکری است و یکی از خطرات بزرگ همین نفوذ دشمن است که گاهی به صورت انسان و گاهی به صورت یک باور و فکر خود را نشان می دهد.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند جنگی رخ نخواهد داد. ترامپ از هزینه کردن 7 هزار میلیارد دلارش در منطقه ناراحت و عصبانی است زیرا هیچ غلطی نتوانست بکند و هیچ چیزی عایدش نشده است. هزینه ماندن در کردستان سوریه را از عربستان گرفت و قصد دارد از اعراب هم هزینه امنیت آن ها در برابر ایران را بگیرد.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه گفت: آمریکا جرات جنگ با ایران را ندارد و نگران امنیت صهیونیست ها است. می دانند در روز حادثه از دور و نزدیک چه بر سر شان خواهد آمد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری ادامه داد: ایران امروز بیخ گوش اسرائیل رسیده و کوچکترین حماقت چه از سوی اسراییل و چه از سوی امریکا عواقب خطرناکی برای آن ها خواهد داست و آنها را سخت پشیمان خواهد کرد. از طرف دیگر قدرت بازدارندگی یعنی همان موشک هایی که در پی از کار انداختن آن ها هستند عامل بسیار مهمی است که جرات جنگ را از آنان می گیرد.

وی افزود: آمریکایی ها به خوبی از این قدرت بزرگ ما آگاهی دارند و می دانند دوران بزن و در رو گذشت. به خوبی از نفوذ منطقه ای ایران ارتباط آن با دولت ها و ملت ها آگاه هستند. ده ها هزار نیروی آمریکا در افغانستان عراق، سوریه و و کشورهای حاشیه خلیج فارس در تیررس موشک های ایران هستند.

موحدی کرمانی همچنین اظهار کرد: منطقه خاورمیانه منبع انرژی جهان به حساب می آید اینها [دشمنان] نگرانند شاید پای کل جهان به ماجرا کشیده شود جنگ جهانی به راه بیفتد و قدم گذاشتن در آن همان نتیجه ای را که جنگ جهانی اول برای عثمانی و جنگ جهانی دوم برای امریکا، ژاپن، انگلیس و فرانسه داشت که ابر قدرت شرق -شروع کننده جنگ -نابود شد، همان سرنوشت را برای امریکا داشته باشد.

وی در ادامه به تولید نخستین هواپیمای بومی جت جنگنده ایران اشاره و تصریح کرد: مگر کورند؛ تولید نخستین هواپیمای بومی مجهز به سامانه های پیشرفته و کنترل آتش پیشرفته نسل 4 با نام مبارک کوثر را نمی بینند. یک مقطع مقام معظم رهبری درباره با مذاکره با امریکا تحلیل بسار زیبایی ارائه کردند که 'مذاکره برای چی' ؟

موحدی کرمانی ادامه داد: هنوز هم می خواهیدآمریکا را امتحان کنید؟ هنوز هم می خواهید بدانید آمریکا در مذاکره اگر وعده ای داد عمل می کند؛ همه فهمیدند که آنها دروغ می گویند.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به مشکلات مردم و کشور افزود: آمریکا و غرب همواره با ضد انقلاب ها، سلطنت طلب ها، منافقین، امیدوار شدند که می توانند با فشار اقتصادی بر مردم بین مردم با حاکمیت جدایی بیندازند، البته آن ها کور خوانده اند و مردم مشکلات را تحمل می کنند و دست از انقلابشان بر نمی دارند اما مسوولان چه وظیفه ای دارند در اینجا من یک پیشنهاد دارم که انشاالله مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم کشور ایجاد یک پل ارتباطی دائمی و سهل الوصول بین مردم و مسوولین است تا مسوولین به صورت لحظه ای از مشکلات و خواسته های مردم باخبر باشند. پیشنهاد بنده این است که روسای قوه مجریه، قضاییه و مقتننه و همچنین استنانداران، فرمانداران، شهرداران و روسای ادارات نمایندگانی تعیین کنند که در ساعاتی مشخص و در جایی معین حضور پیدا کنند و سخنان و خواسته ها و مشکلات مردم را بشنوند وبه مسوولان منتقل کنند و محل ملاقات هم جایی باشد مثل مساجد که مردم بتوانند با آن ها به راحتی دیدار کنند.

امام جمعه موقت تهران افزود: طوری برنامه ریزی شود که اکر کسی حرفی یا مشکلی دارد بتواند حرفش را بلافاصله به مسوول محترم انتقال دهد . اگر مسوولان این پیشنهاد را می پذیرند ، عمل کنند. این رویه امیرالمومنین است.

خطیب نماز جمعه امروز تهران در پایان گفت: مسوولین محترم درها را نبندید، جواب نامه ها و تلفن ها را بدهید. به داد مردم برسید. مرم گرفتاراند شما مسوولان نظام عدل علی هستید خداوند شما را یاری کند انشا الله.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید