Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل نظام‌های بهره‌برداری تعاون روستایی ایران:

مهمترین چالش بخش کشاورزی بحران آب است

مدیرکل نظام‌های بهره‌برداری تعاون روستایی ایران گفت: مهمترین چالش بخش کشاورزی بحران آب است.

مهمترین چالش بخش کشاورزی بحران آب است

به گزارش خبرنگار ایانا در همدان، نادر علیزاده در مجمع عمومی عادی سالیانه اتحادیه شرکت‌های تعاونی تولید روستایی استان همدان اظهار کرد: در بخش کشاورزی با چالش‌های اساسی مواجه هستیم که مهمترین آن محدودیت منابع آب است که در استان همدان نیز این بحران جدی است.

علیزاده ادامه داد: از 609دشت طرح مطالعاتی 310دشت در شرایط بحرانی هستند که در استان همدان شهرستان کبودرآهنگ شرایط اضطراری دارد و هر روز شاهد ایجاد فروچاله‌های جدید در دشت‌های اطراف این شهرستان هستیم.

او ادامه داد: این بحران باید جدی گرفته شود و برای رفع آن نقش تعاونی‌های تولید قابل توجه است.

علیزاده گفت: تعاونی‌ها باید دنبال اجرای طرح‌هایی بروند که تک تک کشاورزان نمی‌توانند آن را عملیاتی کنند و منافع طرح برای بهره‌برداران همه گیر باشد.

او با اشاره به اهمیت بذر در بخش کشاورزی گفت: بذر از مهمترین نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان است که می‌تواند راندمان تولید را از 18 تا 25 درصد افزایش دهد بنابراین تعاونی‌های تولید با ورود به بذر می‌توانند نقش موثری در ارایه خدمات به کشاورزان ایفا کنند.

مدیرکل دفتر نظام‌های بهره‌برداری،تعاونی‌های تولید و شرکت‌های سهامی زراعی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اضافه کرد: نظام بهره‌برداری شامل ساماندهی  آب، خاک، گیاه و انسان است که اقدام در این راستا می‌بایست مدنظر تعاونی‌ها تولید قرار گیرد.

علیزاده به فعالیت‌های اتحادیه تعاونی تولید روستایی استان همدان از جمله ایجاد زنجیره نهال گردو، بوجاری بذرو کارخانه سم و کود اشاره کرد و گفت: این فعالیت‌ها زیربنایی هستند و موفقیت‌های اتحادیه تعاونی تولید همدان در اجرای این طرح‌ها  نتیجه کار تیمی و پیگیری مدیرعامل این اتحادیه است.

او هدف از احیاء شورای ماده 17افزایش تعاملات بین تعاونی‌ها با مجموعه جهادکشاورزی است که تشکیل جلسات در استان همدان منظم بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید