Iranian Agriculture News Agency

روز خوش تنبک نوازان در نیاوران

ششمین روز جشنواره ملی موسیقی جوان در بیست و نهم شهریور ماه از ساعت ۹ تا ۲۱ به هنرنمایی تنبک نوازان جوان و نوجوان اختصاص داشت.

روز خوش تنبک نوازان در نیاوران

به گزارش روابط عمومی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، در این روز شرکت کنندگان راه یافته به مرحله نهایی، در سه رده سنی الف، ب و ج با هم به رقابت پرداختند. هیات داورانی متشکل از نوید افقه، سیامک بنایی، پژمان حدادی و مهدی خاکساران اجرا های این روز را بررسی و مورد قضاوت قرار دادند.

تنبک نوازی نیز مانند دیگر بخش های این جشنواره با گروه سنی الف آغاز شد. گروه سنی الف که تعداد شرکت کنندگان آن از دیگر ساز ها بیشتر بود به دو بخش الف ۱ و ۲ تقسیم شد. شهرزاد پیوسته به عنوان اولین شرکت کننده از گروه سنی الف ۱ نواخت و پس از او رضا رییسی نافچی، محمد جواد شریف، منصور صادق نژاد نائینی، ایلیا فرج زاده، کیانا قلمبر، محمد امین گنجی و علی نظام آبادى از این گروه روی صحنه حاضر گشتند

داوران ابتدا از آن ها خواستند تا قطعه دو دقیقه ای که از پیش برای تکنوازی آزاد آماده کرده بودند، بنوازند. سپس قطعه ای پخش شد تا شرکت کنندگان با آن همنوازی کنند.

پس از استراحتی، نوبت به گروه سنی الف ۲ رسید. این گروه سنی نیز مانند الف ۱ ابتدا دو دقیقه به تکنوازی آزاد پرداختند و پس از آن به سوالات داوران پاسخ دادند و آنچه را که مد نظر آن ها بود، نواختند. محمود ابروفراخ، متین حسینی، مهرداد صمدی مقدم،محمد رضا عزیزی همامی، مینو قاسمی ابراهیم آبادی، آرین محمدی، آرش مهدیه نجف آبادی و شیوا سادات واحدی اسامی شرکت کنندگان رده سنی الف ۲ بود.

بازه زمانی دوم متعلق به گروه سنی ب بود. عارفه اسفند پور اولین تنبک نوازی را از این گروه ارائه کرد. بعد از او شش شرکت کننده دیگر روی صحنه حاضر گشتند و مانند بقیه شرکت کنندگان به سوالات داوران مبنی بر اجرای اوزان، تبدیل بین آن ها با حفظ تمپو و همراهی با ساز ملودیک بر اساس نظر هیات داوران پاسخ دادند. مهران اصطلامی، عرفان بطلانی اصفهانی، علیرضا زارع، محجد سجاد شیر علی، شهریار صابونی و امین صانعی شش نفری بودند که این گروه سنی را تکمیل کردند

بخش انتهایی این روز مربوط به گروه سنی ج می شد. در این قسمت هشت شرکت کننده یک به یک روی صحنه آمدند، مقابل داوران هنر خودشان را ارائه کردند و به سوالات مطرح شده پاسخ دادند. سهیلا بنی نجاران، حسام الدین حامدی، آرش سروستانی، ایمان شجاعیان، جواد علیرضایی، مهرداد فضل پور، مهسا نساج پور اصفهانی و روح الله همایون اسامی افراد راه یافته گروه سنی ج به مرحله نهایی بود.

دوازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی و با مشارکت گسترده استادان برجسته موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری دفتر موسیقی، بنیاد رودکی و فرهنگسرای نیاوران از ۲۲ مردادماه در حال برگزاری است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید