Iranian Agriculture News Agency

ترامپ: مهم نیست که ایران درخواست مذاکره را نپذیرد

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه (به وقت محلی) در واکنش به رد درخواستش برای دیدار و گفت وگو با مقام‌های ایرانی، مدعی شد که این موضوع برای او «حائز اهمیت نیست».

ترامپ: مهم نیست که ایران درخواست مذاکره را نپذیرد

به گزارش ایانا، وی به خبرگزاری رویترز گفت که دولت آمریکا تماسی برای زمینه چینی گفت وگوهای احتمالی با ایران نداشته است.
ترامپ مدعی شد که اگر تهران بخواهد، حاضر به دیدار است اما امتناع مقام‌های ایرانی از دیدار هم برای او «به هیچ وجه حائز اهمیت نیست».
رئیس جمهوری آمریکا در ابتدای ماه جاری برای دیدار با مقام های ایرانی «بدون هرگونه پیش‌شرطی» اعلام آمادگی کرده بود.
وی پیشتر هم با استفاده از ادبیات تهدیدآمیز علیه ایران، گفته بود که آماده است برای دستیابی به آنچه که «توافقی واقعی با تهران» می خواند، پای میز مذاکره بنشیند.
این در شرایطی است که ترامپ اردیبهشت ماه با عهدشکنی و دهن کجی به جامعه بین المللی، از برجام خارج شده و تحریم ها علیه ایران را بازگردانده بود.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی اخیرا با اشاره به این پیشنهاد مذاکره گفته بودند: درخواست آمریکایی‌ها برای مذاکره مسئله جدیدی نیست و در 40 سال اخیر بارها تکرار، اما با پاسخ منفی ایران مواجه شده است. 
ایشان ادامه دادند: آنها البته در این موضوع براساس یک بازی و روش پیش پا افتاده و بی ارزش سیاسی عمل می کنند؛ یک نفر می گوید بدون پیش شرط، نفر دیگر پیش شرط می گذارد.
رهبر انقلاب در تبیین استدلال های ایران برای مذاکره نکردن با آمریکایی‌ها گفتند: آنها برای مذاکره فرمول خاصی دارند که باید آن را درک کرد و سپس به این سؤال پاسخ داد که آیا هیچ آدم عاقلی با این فرمول مذاکره می کند؟ 
ایشان فرمودند: ما فقط وقتی می توانیم وارد بازی خطرناک مذاکره با آمریکا شویم که از لحاظ اقتصادی و سیاسی و فرهنگی به اقتدار مورد نظرمان برسیم و فشارها و هوچی گری های او نتواند در ما تأثیر بگذارد؛ اما در حال حاضر مذاکره قطعاً به ضرر ما تمام می شود و ممنوع است. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید