Iranian Agriculture News Agency

معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات:

ماهیان گرم‌آبی در صدر تولیدات آبزی‌پروری

ایانا-کشاورزی: از یک میلیون و 150هزار تن تولیدات شیلاتی، 480 هزار تن آن مربوط به آبزی‌پروری بوده. از این میزان آبزی‌پروری، حدود 200هزار تن ماهیان گرم آبی، 160هزارتن ماهیان قزل آلا و 32هزار تن میگو بوده است.

ماهیان گرم‌آبی در صدر تولیدات آبزی‌پروری

رشد 100درصدی تولید آبزیان پرورشی در یک دهه گذشته نشان از برنامه‌ریزی مناسب در حوزه شیلات دارد، برنامه‌ریزی‌هایی که حالا اندیشه‌های صادرات را در سر می‌پروراند تا در این بخش هم بتواند موفق عمل کند و برای کشور ارزآور باشد. 

حسین عبدالحی معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه کشاورزی ایانا با بیان اینکه از یک میلیون و 150هزار تن تولیدات شیلاتی، 480 هزار تن آن مربوط به آبزی‌پروری بوده است، گفت: از این میزان آبزی‌پروری، حدود 200هزار تن ماهیان گرم آبی، 160هزارتن ماهیان قزل آلا و 32هزار تن میگو بوده است.

او با بیان اینکه 90 درصد ماهیان گرم آبی در استان‌های خوزستان، گیلان، مازندران و گلستان تولید می‌شوند، افزود: تولیدات ماهیان سردآبی کشور عمدتا در استان‌های لرستان، مازندران، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس‌، تهران و آذربایجان غربی صورت می‌گیرد.

عبدالحی در خصوص تولیدات میگوی کشور نیز گفت: پرورش میگو در چهار استان جنوبی از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و گلستان انجام می‌شود.

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات از جمله برنامه‌های صادراتی این سازمان در آینده را پرورش کرکودیل و قورباغه عنوان کرد و ادامه داد: دستورالعمل‌های لازم در این خصوص نگاشته شده و مجوزهای لازم در این خصوص به پرورش‌دهندگان اعطا می‌شود.

او با بیان اینکه حمایت‌های لازم برای علاقمندان در جهت پرورش کرکودیل، قورباغه، صدف‌های خوراکی و جلبک انجام می‌شود، افزود: این پرورش‌ها در حال حاضر جزو تولیدات اصلی کشور به حساب نمی‌آید اما در آینده از برنامه‌های صادراتی محسوب می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید