Iranian Agriculture News Agency

معاون بهداشت سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران خبر داد

کشتار دام در خیابان ممنوع می‌شود

معاون بهره برداری و بهداشت سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از عرضه دام به مناسبت عید قربان در ۲۷ مرکز و ۱۷ خیریه در ۲۲ منطقه شهر تهران خبر داد.

کشتار دام در خیابان ممنوع می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی ایانا به نقل از تسنیم علی عفتی در حاشیه بازدید خبرنگاران از یکی از مراکز عرضه دام در آستانه عید قربان، اظهار کرد: شهرداری تهران 20 سال است در خصوص عرضه دام در عید قربان فعالیت می‌کند و این موضوع یکی از نیازهای جامعه است و به همین جهت شهرداری ورود جدی را در این بخش داشته است.

وی تصریح کرد: امسال نیز 27 جایگاه عرضه دام در سطح مناطق تهران و همچنین 17 مرکز خیریه اقدام به عرضه دام و ذبح آن می‌کنند.

معاون بهره برداری و بهداشت سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با بیان اینکه در ذبح دام باید موارد متعددی از جمله بیماری‌های دام مورد توجه قرار بگیرد، گفت: در مراکز عرضه دام از دام پزشکان، ذبح‌کنندگان استفاده می‌شود و چنانچه لاشه ذبح شده مشکلی را به لحاظ بهداشتی داشته باشد همان لحظه به مرکز عرضه دام ارجاع و گوسفند جدیدی به مشتری عرضه می‌شود.

عفتی گفت: 500 ذابح در 27 مرکز عرضه دام درنظر گرفته شده است به طوری که این مراکز از فردا فعالیت خود را تا ساعت 21 روز عید قربان ادامه خواهند داد.

وی با بیان اینکه بیماری‌های مشترک و آلودگی ثانویه گوشت ذبح شده یکی از مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: برای جلوگیری از انتشار بیماری‌های دام مواردی مورد توجه سازمان میادین قرار گرفته و تلاش می‌کنیم در آینده از کشتار دام در سطح خیابان و معابر جلوگیری کنیم.

معاون بهره برداری و بهداشت سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران افزود: تمهیداتی پیش بینی شده که امسال شهروندان زمان کوتاه‌تری را برای ذبح دام در مراکز داشته باشند.

عفتی گفت: همچنین سه مرکز ثابت نیز به صورت شبانه روزی در مناطق 4، 18 و 15 آمادگی عرضه دام به صورت شبانه روزی را دارند ضمن اینکه ساعات کاری دو مرکز نیز در مناطق 19 و 20 طی روزهای عرفه و عید قربان افزایش پیدا خواهد کرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید