Iranian Agriculture News Agency

مجری طرح کشت پنبه وزارت جهادکشاورزی خبر داد

برداشت 180هزار تنی وش در سال جاری

ایانا-کشاورزی: سطح زیر کشت پنبه در سال جاری در حدود 71 هزار هکتار بوده است‌، پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح کشت در حدود 180هزار تن وش (پنبه پاک نکرده) برداشت شود.

برداشت 180هزار تنی وش در سال جاری

براساس برنامه توسعه ششم قرار است 70 درصد پنبه مورد نیاز کشور در داخل تولید شود و در سال‌های اخیر بر همین اساس برنامه خرید تضمینی و افزایش مکانیزاسیون اجرا شده است.

ابراهیم هزارجریبی مجری طرح کشت پنبه وزارت جهادکشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه کشاورزی ایانا‌، با بیان اینکه سطح زیر کشت پنبه در سال جاری در حدود 71 هزار هکتار بوده است‌، گفت: پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح کشت در حدود 180هزار تن وش (پنبه پاک نکرده) برداشت شود.

او با تاکید به اینکه این میزان برداشت جوابگوی نیمی از نیاز کشور است‌، افزود: در سال جاری عملکردی برابر با 2.5 تن در واحد سطح داشته‌ایم.

هزارجریبی با بیان اینکه سطح زیر کشت پنبه برابر با سطح کشت سال گذشته بوده است‌، ادامه داد: البته در تولید این محصول شاهد افزایش بوده‌ایم.

او در خصوص خرید تضمینی پنبه نیز گفت: دولت از اول شهریورماه آمادگی خرید این محصول را دارد.

مجری طرح کشت پنبه در کشور با بیان اینکه برداشت برخی مزارع در استان گلستان آغاز شده است‌، افزود: پیش‌بینی می‌شود خرید توسط بخش خصوصی بالاتر از قیمت خرید تضمینی دولت انجام گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید