Iranian Agriculture News Agency

نماینده مردم اهواز در مجلس خبر داد :

آتش سوزی هورالعظیم عمدی نیست

ایانا-جامعه و فرهنگ: بیش از یک ماه است که اتش سوزی های سریالی در هورالعظیم آغاز شده است. تاکنون بسیاری از مسئولان اعلام کرده اند ممکن است این آتش سوزی ها عمدی باشد. نماینده مردم اهواز در مجلس اما ضمن رد عمدی بودن آتش سوزی هورالعظیم، می گوید: وزارت خارجه و وزارت کشور تا به حال اقدام منجر به نتیجه ای در این منطقه نداشته‌اند

آتش سوزی هورالعظیم عمدی نیست

به گزارش گروه اجتماعی ایانا به نقل از خانه ملت علی ساری در خصوص آخرین وضعیت آتش سوزی هورالعظیم، گفت: روز به روز وضعیت در این منطقه بدتر می‌شود چرا که هنوز از سیستم آبپاشی برای خاموش کردن آتش استفاده می‌شود در حالی که باید رها سازی آب صورت گیرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نزدیک به 50 روز از این آتش سوزی هنوز هر روز مجوز پرواز گرفته می شود و توسط هواپیما بر روی آتش آب ریخته می شود. این را هم بدانید که در حال حاضر یک فروند هواپیما در منطقه فعال است و همین یک فروند هم محدودیت هایی دارد که باعث می شود این روند به کندی دنبال شود.

وی بایان داشت: اساساً یکی از دلایل عمدی نبودن آتش سوزی ها این است که هر بار که آتش را خاموش می کنند دوباره آتش می گیرد؛ به این علت که از طرفی کف تالاب ها پر ازمیادین نفتی است و از طرف دیگر کاملاً خالی از آب و خشک شده اند و با کوچکترین حرارتی آتش می گیرند.

وی افزود: مضاف بر این که حوزه سیاست خارجه و وزارت کشور تا به حال اقدام ماثر منجر به نتیجه‌ای در این زمینه  نداشته‌اند و علی رغم تذکرات مکرر نمایندگان منطقه به این دو وزارت خانه، آن ها  تا به حال پاسخگو نبوده اند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مورد وضعیت فعلی شهرهای تحت تاثیر آتش سوزی، گفت: همچنان آسمان شهرهای مرزی را دود فرا گرفته است و مردم به سختی نفس می کشند. این دود به قدری است که گاه به شهر اهواز که بیشتر از صد کیلومتر از محل آتش سوزی دور است نیز می‌رسد.

وی تاکید کرد: تنها راه ممکن برای خاموش کردن آتش، همان گون که از هفته ها پیش تاکید و  مورد تائید سازمان محیط زیست نیز قرار گرفته، رها سازی آب به منطقه است اما دولت تا به حال به این موضوع تمکین نداشته است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: البته به صورت مقطعی آب رها سازی شده است اما این شکل رها سازی، دردی را دوا نمی کند. باید حق آبه رودخانه به صورت دائم زیاد شود تا نی زارها از خشکی در بیایند؛ اگر این رها سازی مقطعی باشد به محض خشک شدن، نی ها دوباره آتش می گیرند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید